מנהלת בי"ס בר"ג על בן גביר: "אסון, הכשרנו את הרצח הבא"

המנהלת נשאה דברים בטקס יום הזיכרון לרצח רבין והתייחסה ליו"ר עוצמה יהודית: "אם האיש שרדף אחר רבין, תלש את הסמל של מכוניתו ואף אמר שיכול להגיע אליו, יתמנה לשר הבט"פ, לא רק שלא למדנו כלום - אלא לא ירחק היום שהרצח הפוליטי הבא בוא יבוא". משרד החינוך: "הנושא ייבדק"

איתמר בן גביר
יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר נואם בליל הבחירות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהלת בית הספר נטעים ברמת גן נשאה היום (שני) נאום בטקס יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, ובדבריה התייחסה בעיקר ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ואמרה: "האיש הזה גרף 14 מנדטים ויהיה שותף בכיר בממשלה. אם האיש, שכנראה יתמנה לשר לביטחון פנים, שרדף אחר רבין, תלש את הסמל של מכוניתו ואף אמר שיכול להגיע אליו, יקבל את מבוקשו, לא רק שלא למדנו כלום - אלא לא ירחק היום שהרצח הפוליטי הבא בוא יבוא. בכך, הכשרנו את רצח רבין ואת הרצח הבא. בעדותו של הרוצח יגאל עמיר במשטרה, העיד ששמע שבן גביר מתכוון לרצוח את רבין. נכון, בן גביר נבחר לכנסת בצורה דמוקרטית. לחלק גדול מבוחריו זה נתן 'הכשר' לבחור בו".

"27 שנים חלפו מאז הרצח הנורא", פתחה המנהלת את דבריה. "רבים מהוריכם, תלמידים יקרים, היו עדיין תלמידים. אחרים, ואני בתוכם, צעירים ותמימים בהרבה. ייקח עוד דורות עד שנקום מהשבר הזה. נקום ונחזור להיות עם אחד, מאוחד. כך פתחתי את נאומי בשנים האחרונות. בהמשך, הרחבתי על תרומתו של רבין למדינת ישראל, ועל תקוותי לאומה מאוחדת, בעלת דעות מרובות. השנה, אחרוג מכך. לא אדבר על רבין ופועלו. אחרוג אף מהמסר של סובלנות, אחדות, לא לאלימות ועוד ערכים חשובים עליהם אני מרבה לדבר. השנה, ייתכן שזהו טקס יום הזיכרון האחרון לרצח רבין. השנה, לפני פחות משבוע אירע אסון. הנני מכבדת את תוצאות הבחירות. האסון הינו, שהאדם שהיה אחד השותפים הבכירים להסתה נגד רבין, שהיה שותף לטקסי הפולסא דנורא, הכין והפגין תחת המסרים: רבין בוגד, רבין רוצח ורבין מכר את המדינה.

"לצערי, עוד מנהיגי עולם עלו לשלטון בצורה דמוקרטית וחוקית. לעם היהודי היו חייבות להידלק כל הנורות האדומות. ברצוני להאמין ולקוות, שחלק גדול מהצעירים, שנהר אחרי 'המנהיג החזק' לא מכיר את ההיסטוריה שלו. אני רואה לנכון ביום עצוב זה חובה מוסרית לדבר דווקא על בן גביר ולא על רבין. על רבין דיברתי רבות. הנני אחת ממעריצותיו הגדולות. את הנאום של רבין בנושא אחריות אישית אני יודעת לדקלם כמעט בעל-פיה. הוא כל-כך חסר. את הנעשה אין להשיב, אך מחובתנו לפעול למען העתיד.

"אז מיהו האיש? השר הבכיר בעוד מספר ימים? הוגשו נגדו 53 כתבי אישום, הורשע ב-8 עבירות פליליות, הורשע בתמיכה בארגון טרור, ופעיל בתנועת כך. הצטרף אליה בגיל 16, לא גויס לצה"ל, ממארגני מצעד הבהמות כנגד קהילת הלהט"ב, עמד בראש קמפיין נגד שב"כ, פעל לשחרור רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר; תומכו הנלהב של ברוך גולדשטיין, שרצח ערבים חפים מפשע בשעת תפילה. ואלה 3 ציטוטים מרכזיים: 'כמו שהגענו לסמל של רבין, אנחנו יכולים להגיע אליו'; 'כאשר ראש הממשלה עושה דברים כאלו חמורים, אני חושב שבהחלט אפשר לעשות דברים חמורים נגדו'".

ממשרד החינוך נמסר כי "הנושא הובא לפתחנו, וייבדק על ידי הגורמים האמונים על כך".