לאחר כשבועיים: הסתיימה שביתת הסגל הבכיר באוניברסיטאות

ארגוני הסגל הבכיר הגיעו להסכמות עם משרד האוצר וראשי האוניברסיטאות והודיעו על סיום השביתה. הוסכם על תוספות שכר מדורגות, קידום מצוינות וכן על יציבות במערכת עד סוף שנת 2027

אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב | צילום: משה שי, פלאש 90

לאחר יותר משבועיים, ארגוני הסגל הבכיר באוניברסיטאות הגיעו להסכמות עם משרד האוצר והגורמים השונים והודיעו הבוקר (שני) על סיום שביתת הסגל הבכיר. בין היתר, הוסכם על תוספות שכר מדורגות לחברי הסגל, קידום מצוינות במחקר והוראה ויציבות עד שנת 2027.

השביתה החלה לפני כשבועיים, לאחר שהסגל הבכיר הטיל עיצומים בעבר ומחה על תנאיו מול משרד האוצר וראשי האוניברסיטאות. ארגוני הסגל הבכיר הגיעו לבסוף להסכמות עם ועד ראשי האוניברסיטאות, ועדת תכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה ומשרד האוצר.

סטודנטים באוניברסיטה העברית
סטודנטים באוניברסיטה העברית | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

שר החינוך יואב קיש כתב בתגובה כי הוא "מברך על ההסכמות בין האוצר וארגוני הסגל וחזרת ציבור הסטודנטים לשגרת לימודים תקינה. ‏ההסכם הוא צעד נוסף בקידום מצויינות המחקר ויציבות ההשכלה הגבוהה בישראל. ‏ההסכם יחזק את המאבק בבריחת המוחות וקידום המדענים הישראלים המצטיינים. ‏אמשיך לפעול לקדם נושאים אלו".

הסטודנטים באוניברסיטאות היו הנפגעים העיקריים מהשביתה, שהתרחשה לקראת סוף הסמסטר וצפויה לשבש באופן ניכר את שנת הלימודים. באוניברסיטאות לא עדכנו את הסטודנטים עדיין בהשלכות של השביתה והשפעותיה על תקופת המבחנים הקרובה.