הורים זעמו על נוסח דתי של מבחן במדעים בבי"ס ממלכתי; המנהלת: "טעות"

במבחן במקצוע המדעים בו נבחנו תלמידי כיתה ה' בבית ספר ממלכתי בקריית אונו, אחת מהשאלות נוסחה באופן "דתי". בתגובה לכך, כמה מהורי התלמידים זעמו על הנוסח ואף פנו למנהלת בית הספר בדרישה להבהרה מצידה. "אנו מצרים על השאלה. כולנו לוקחים אחריות ולהבא כל דף יבדק ביתר קפידה"

נוסח השאלה שעורר את זעמם של כמה מהורי תלמידי שכבה ה' בבית ספר חילוני בקריית אונו

במבחן במקצוע המדעים בו נבחנו תלמידי כיתה ה' בבית ספר ממלכתי בקריית אונו, אחת מהשאלות נוסחה באופן דתי. בתגובה לכך, כמה מהורי התלמידים זעמו על הנוסח ואף פנו למנהלת בית הספר בדרישה להבהרה מצידה. כך לפי מידע שהגיע היום (חמישי) לידי חדשות 13.

"מהו משאב טבע?", נשאלו התלמידים, בעוד התשובות האפשריות לתשובה הן: "כל מה שנוצר בטבע על ידי ה'", "כל מה שהאדם יצר בעזרת החכמה שה' נתן לו", כל מה שנוצר בטבע על ידי ה' ומביא תועלת לחיים של האדם", חומרים דוממים בלבד שנוצרו בטבע על ידי ה' ומביאים תועלת לאדם". בהמשך, אב לבנות מהשכבה פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו כתב בצירוף תמונה של השאלה, והתשובות האפשריות שלה: "עבודה במדעים בבית ספר של הבנות שלי, הם מתחילים!!!".

כאמור, ההורים הזועמים פנו למנהלת בית הספר בבקשה שזו תבהיר את הנושא. בהודעה שהוציאה מטעמה המנהלת כתבה: "הבוקר קיבלתי הודעות רבות בגין שאלה שניתנה במבחן במדעים. בשיח ובבירור שעשיתי הבוקר למול רכזת המדעים וצוות המדעים- אנו מצרים על השאלה שאינה מתאימה לרוח בית הספר ולתכנית הלימודים במדעים. כולנו לוקחים אחריות ולהבא כל דף יבדק ביתר קפידה".

עוד הוסיפה המנהלת: "הטעות נעשתה בתום לב ולא בהתאמה לתפיסה הבית ספרית. חשוב לי להבהיר ולציין שהלמידה בשיעורי המדעים נעשית באופן אובייקטיבי ומדעי בלבד. אבקש לחדד שהשאלה הזו הופיעה בדף תיקון מבחן שניתן לתלמידים בודדים בשכבה ולא כמבחן לשכבה כולה. השאלה הזו תפסל ולא תבדק על ידי הצוות. אנו מצרים על הטעות, נלמד ממנה ונסיק מסקנות".