גם הסייעות נגד מצלמות בגנים: "פגיעה בפרטיות, יגרום לגל עזיבות"

ההתנגדות להצעת יו"ר הקואליציה אופיר כץ נמשכת, ובהסתדרות המעו"ף נטען כי הכנסת מצלמות לגני הילדים תהווה "פגיעה בפרטיותם של הצוותים החינוכיים, ועלול להוביל לגל עזיבות נוסף של סייעות"

גן ילדים סגור. אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

נמשכת ההתנגדות להצעת יו"ר הקואליציה אופיר כץ להכניס מצלמות לגני הילדים. אחרי שמזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה כי מדובר ב"אמצעי הפחדה כלפי הגננות, דבר שיגרום לירידה ניכרת באיכות ההוראה, ויוביל כבר בטווח הקצר למחסור חריף בגננות", הבוקר (חמישי) גם הסייעות מתנגדות.

בהסתדרות המעו"ף אמרו כי המהלך הוא "פגיעה בפרטיותם של הצוותים החינוכיים, ועלול להוביל לגל עזיבות נוסף של סייעות". יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, אמר: "הכנסת המצלמות לגנים תפגע בפרטיותם של הצוותים, בתחום שמתמודד עם מצוקת כוח אדם".

יו''ר הקואליציה אופיר כץ
יו''ר הקואליציה אופיר כץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר כי כץ הודיע השבוע על הצעדים שהקואליציה מתכוונת לקדם על מנת למגר את תופעת ההתעללות בפעוטות בגנים. חשיפת התכנית נעשתה במסגרת דיון בהגשת כתב האישום בפרשת ההתעללות בפעוטות ב"גן הזוועות" באילת, שהתקיים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

על פי כץ, התכנית של הקואליציה תתמקד בחקיקה הקשורה למצלמות האבטחה בגנים: הכנסת מצלמות און ליין למעונות של גילאי 0-3; דגימת מצלמות קבועות על ידי נציגות הורים פעם בחודש; חובת התקנת מצלמות קבועות בגני ילדים בגילאי 3-6; והגדלה של שמירת הצילומים במצלמות הקבועות ל- 60 יום. יש לציין, כי "חוק המצלמות בפעוטונים" עבר בשנת 2018 ונכנס לתוקף ב-2020, ושמדובר בתיקון לחוק - שלא תמיד נאכף.

יושב ראש הקואליציה כץ אמר בדיון: "אני מודיע על צעד חדש ומשמעותי היום, שבתקווה ימגר את מכת המדינה הזו שאנו מתמודדים איתה. זו הדרך היחידה לעקור את הזוועות האלו מהשורש. מקרה כמו אילת יכול היה להמנע, המקרים הבאים יכולים להמנע - רק אם תהיה פה בקרה אמיתית. הגיע הזמן לפתרון אמיץ ואמיתי, ואני אקדם אותו".