המתקפה מימין על כפר הנוער בן שמן: נגד קייטנת "פורום המשפחות השכולות"

פרסום ראשון: כפר הנוער הוותיק, שנמצא בתת-תקצוב והסכים להשכיר מתקן בשטחו לטובת קייטנה פרטית של הארגון המפגיש בין משפחות ישראליות ופלסטיניות, נמצא תחת מתקפה של ארגון "בצלמו". מחר תתכנס ועדת החינוך של הכנסת לדיון בנושא

זמן צפייה: 01:45

פרסום ראשון: בימים האחרונים נמצא כפר הנוער הוותיק בן שמן תחת מתקפה של ארגון הימין "בצלמו", מכיוון שהסכים לארח בשטחו את קייטנת "פורום המשפחות השכולות", אשר מפגישה בין בני נוער ממשפחות פלסטיניות וישראליות, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

ארגון "פורום המשפחות השכולות" פועל מעת לעת בבתי הספר, באישור משרד החינוך. יש מי שסבורים כי מדובר בארגון פוליטי שנוי במחלוקת, ושר החינוך יואב קיש הביע עם כניסתו למשרד את ההתנגדות שלו לפעילות הארגון בתוך בתי הספר, אך נמצא כי פעילותו עומדת בקריטריונים של המשרד.

במקרה הזה, מדובר בקייטנה פרטית שמתקיימת בכל שנה, כאשר חניכי כפר הנוער לא משתתפים בפעילות הארגון. מה שעומד מאחורי הסכמת המקום זה הצורך של כפר הנוער, אשר נמצא בקשיים כלכליים, לפצות על תת-תקצוב ולהגדיל את הכנסתו.

בכפר הנוער מסרבים להיכנע לאיומים ולהטרדות שהם חשופים אליהם, אך הלחץ עליהם עולה מדרגה בחסות ועדת החינוך של הכנסת. מחר תתכנס הוועדה לדיון בנושא, כאשר יו"ר הוועדה, ח"כ יוסי טייב מש"ס, סבור שלא צריך לאפשר את קיום הקייטנה בכפר, וייתכן שישמעו קריאות לשלול תקציבים מכפר הנוער אם שם לא ייענו לדרישות.

פורום המשפחות השכולות
פורום המשפחות השכולות | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ממשרד החינוך הבהירו כי הם לא קשורים לנושא בשום דרך, וככל הנראה גם יו"ר ועדת החינוך מבין את זה - אך הוא בכל זאת בחר לקיים דיון בנושא.

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", מסר: "מימון ציבורי לא אמור ללכת לארגון שקיימים בו משפחות מחבלים כולל מחבלי חיזבאללה. אני דורש מכפר הנוער ומשרד החינוך לחזור בהם מהכוונה ההזוייה לארח במקום פלסטינים תוך סיכון חיי אדם כאשר פלסטינים ישהו שם ואחרי זה יכולים חלילה לדווח למחבלים על נקודות תורפה בכפר".