לראשונה בישראל: תינוקת נולדה בהליך פנדקאות לשני אבות

בעקבות פסיקת בג"ץ משנת 2021 שהתירה בישראל פונדקאות לזוגות מקהילת הלהט"ב, תינוקת ראשונה נולדה אמש לדניאל ועומר אדלר, תושבי הרצליה בשנות ה-30 לחייהם. "נקודת ציון חשובה במאבק לשוויון"

דניאל ועומר אדלר יחד עם התינוקת
דניאל ועומר אדלר יחד עם התינוקת | צילום: באדיבות המשפחה

תינוקת ראשונה בפונדקאות ישראלית נולדה אתמול (שלישי) לשני האבות דניאל ועומר אדלר, תושבי הרצליה בשנות ה-30 לחייהם. הזוג המאושר מסר: "אנחנו מאוד מתרגשים, חיכינו לרגע הזה הרבה זמן. היו לא מעט תלאות וביורוקרטיה בדרך. אנחנו אסירי תודה לכל מי שעזר לנו בתהליך, ובראשם לפונדקאית המדהימה שלנו ולמשפחתה, שזכינו ללכת איתה במסע הזה".

יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר התייחסה וטענה כי מדובר ב"נקודת ציון חשובה במאבק שלנו לשוויון". עוד הוסיפה פאר כי "המשפחות הלהט"ביות הן כאן ואת המציאות הזאת אי אפשר לשנות. קיבלנו היום תזכרות נוספת לחשיבות של בית משפט עצמאי שבלעדיו זוגות להט״ב לא היו יכולים להביא ילדים בישראל. זו הוכחה לכך שהאהבה תאיר את החושך, גם היום, בימים בהם אנחנו נאבקים ונאבקות על הזכויות שלנו במדינה".

התהליך התאפשר בזכות פסיקתו של בג"ץ בשנת 2021, שהתיר פונדקאות לזוגות גברים בישראל. "לאחר שבמשך למעלה משנה לא עשתה המדינה דבר לצורך קידום תיקון חקיקה מתאים, קבע בית המשפט כי לא ניתן להשלים עם המשך הפגיעה הקשה בזכויות אדם הנגרמת כתוצאה מהסדר הפונדקאות הקיים", נכתב בפסק הדין.

עוד נכתב בפסק דין מטעם בג"ץ: "המדינה עדכנה כי 'בעת הנוכחית אין היתכנות פוליטית מעשית לקידום הליכי חקיקה בסוגיה הנדונה', ולפיכך הוחלט פה אחד על ביטול ההגדרות אשר מדירות באופן גורף מהסדר הפונדקאות גברים יחידים ובני זוג מאותו מין".