רן ארז תוקף: "באוצר מנסים להלך אימים על המורים"

אחרי שפורסם כי באוצר מנסים לעודד מורים ומורות שלא לקחת חלק בשביתה בתיכונים, הגיב רן ארז ושיגר מכתב לממונה על השכר באוצר: "מנסה להלך אימים על ציבור עובדי ההוראה לשבור שביתה, לפגוע בהתארגנות המורים ולמנוע מהם לממש את זכות היסוד המוקנית להם - בדרך הנמוכה ביותר של פגיעה בשכרם"

השר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ארגון המורים רן ארז
השר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה ימים לפתיחת שנת הלימודים - ואיום השביתה בתיכונים טרם הוסר: אחרי שאמש (שני) פורסם כי על רקע האיום של ארגון המורים להשבית את התיכונים ב-1 בספטמבר אם לא יגיעו להסכמות, משרד האוצר מנסה לעודד מורים ומורות למרוד ולא להשתתף בשביתה המתוכננת - הגיב הבוקר יו"ר ארגון המורים רן ארז. בינתיים, היום ב-15:00 צפוי דיון נוסף בין הצדדים.

במכתב ששיגר לממונה על השכר באוצר, אפי מלכין, תחת הכותרת "התערבות בוטה וחסרת תקדים בחירות השביתה של עובדות ועובדי ההוראה בחינוך העל יסודי בישראל" - הוא כתב: "במקום להשקיע את מרצך וזמנך, לעשות הכול על מנת לוודא הגעה להסכמות בנוגע לחתימה על הסכם קיבוצי ופתיחת שנת לימודים, אתה עוסק בהוצאת מכתב בלתי חוקי בעליל שמטרתו אחת ויחידה - לנסות ולהלך אימים על ציבור עובדי ההוראה לשבור שביתה, לפגוע בהתארגנות המורים, למנוע ממורים לממש את זכות היסוד המוקנית להם לנקוט בצעדים ארגוניים ולשבור את רוחם, וזאת בדרך הנמוכה ביותר של פגיעה בשכרם".

"מחומרת הדברים והמעשים שבעצם ניסוח ומשלוח מכתבך כאמור", המשיך יו"ר הארגון המורים, "מגלה דעתו של משרד האוצר שאין, ומעולם גם לא הייתה לו, שום כוונה להגיע להסכמות עם ארגון המורים, ומצגי המשרד – בישיבות ובעיקר בתקשורת, על 'רצון' או 'ניסיון' או אפילו 'התכנסות' לישיבות מרתוניות' לא רק נכתבים על קרח, אלא חמור מכך – הינם מצגי שווא ריקים מתוכן".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

עוד כתב ארז: "מדאיג לגלות שהשקפת עולם זו, של שבירת האיגוד המקצועי המייצג את המורים ושלילת זכויות המורים, זהה לזו המופיעה במאמרי פורום קהלת. הרינו להודיעך שניסיונך לפגוע בלכידות חברות וחברי ארגון המורים, והנחייתך הבלתי-חוקית להורות למעסיקים להפר הוראות חוק ולפעול לשבירת רוחם של עובדות ועובדי ההוראה ולהפר את הוראות הארגון שמייצג אותם לשבות – לא יצלח".

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, אתמול פורסם כי בעוד ששר החינוך יואב קיש מעוניין להגיע להסכמות, במשרד האוצר נראה שהמצב מורכב יותר: הממונה על השכר במשרד שלח מכתב לראש מנהל שכר והסכמי עבודה בשלטון המקומי - שבו נכתב כי המורים לא יקבלו שכר אם ישבתו באופן מלא, אך כן יקבלו אם ישבתו חלקית. בנוסף, ביקשו מהשלטון המקומי להיערך על מנת להפעיל את התיכונים במתכונת מצומצמת, אם תהיה שביתה.