כוויות מכוונות בעור: אתגר הטיקטוק החדש והמסוכן ששוטף את הארץ

תופעה חדשה ברשת מעודדת ילדים ובני נוער להתיז על עצמם דאודורנט ספריי במשך מספר שניות ולגרום לנזק כימי בעור: "זה יכול להזדהם והזיהום יכול לחדור גם לרקמות עמוקות יותר"

זמן צפייה: 02:41

אתגר מסוכן נוסף נפוץ בימים האחרונים בקרב נערים המשתמשים ביישומון ה"טיק טוק". המשתתפים באתגר מרססים על עצמם ספריי דאודורנט במשך כמה שניות וגורמים לעצמם לכווייה בעור. הנזק עלול לגרום גם לזיהומים קשים ולצלקות לכל החיים.

רוני, אימו של ג', הגיעה לבית החולים עם בנה שסבל מכווייה רצינית ביד, אחרי שביררה מולו את פרטי המקרה, היא גילתה הוא זה שגרם לעצמו את הנזק כחלק מאותו אתגר: "אמרתי לו 'מה עשית?', אז הוא אמר לי ש'בטיק טוק' הראו שלוקחים ספריי, דאודורנט או ספריי ריח לנעליים, מחזיקים את זה כמה שניות תוך כדי התזה ואז העור מקבל כווייה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

המשטרה מזהירה מפני אתגר ה"טיק טוק" החדש: "הורים, גלו אחריות"

אינסטגרם, לינקדאין, פייסבוק – וטינדר: האתגר שמשגע את הוליווד

אינסטגרם זה כבר פאסה: כך כבשה "טיק טוק" הסינית את בני הנוער

אתגר הדאודורנט
אתגר הדאודורנט | צילום: חדשות 13

"זו כווייה כימית", הסבירה נגה לוי, אחות בסניף קריית אונו במכבי שירותי בריאות. "במקרה של הילד הזה, זו כווייה בדרגה שנייה. היא לא נראתה מזוהמת. זיהום זה הסכנה הגדולה בכוויות - זה יכול להזדהם והזיהום יכול לחדור גם לרקמות עמוקות יותר".

האתגרים שרצים ביישומון גרמו לפגיעתם של לא מעט ילדים ורבים מהם אף נזקקו לטיפול רפואי. התופעה המסוכנת הובילה את משרד החינוך לפרסם אזהרה להורים שמרגישים חסרי אונים. גם שר החינוך התייחס לסכנות הרבות ב"טיק טוק" וקרא אף לחסום את היישומון. גם באיגוד האינטרנט פרסמו המלצות כדי לסייע להורים בבקרה על המתרחש ביישומון.