בעקבות סערת "כנס הסרבנות": שימוע לגימנסיה הרצליה

משרד החינוך זימן לשימוע את נציגי בית הספר, בעקבות "כנס הסרבנות" שנערך לרגל פתיחת שנת הלימודים, ובו הפיצו כ-200 תלמידים מכתב בו הם מצהירים כי לא יתגייסו לצבא ש"משרת דיקטטורה בישראל ובשטחים הכבושים". ההחלטה תתקבל אחרי סוכות

מטה משרד החינוך

נציגי גימנסיה הרצליה בתל אביב זומנו היום (יום חמישי) לשימוע בפני ממלא מקום מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, בעקבות "כנס הסרבנות" אותו הוציאו לפועל לרגל פתיחת שנת הלימודים בגימנסיה. ההחלטה בנושא השימוע תתקבל לאחר חג הסוכות.

במסגרת כנס הסרבנות, כ-200 ממיועדי שירות הביטחון שלומדים בתיכון הציגו את "מכתב הסרבנות", אותו הפיצו תחת הכותרת "נוער נגד דיקטטורה", ובו הם מצהירים כי אין בכוונתם להתגייס ל"צבא שמשרת דיקטטורה - בישראל ובשטחים הכבושים".

אחד מיוזמי המכתב, טל מיטניק בן ה-17 מתל אביב, אמר: "אנחנו בני ובנות נוער שמשתתפים במחאה. בשבועות האחרונים החלטנו שחייבים לעשות משהו. חייבים לעצור את המהפכה המשפטית וחייבים להפסיק לקחת חלק בצבא שמשרת התנחלויות ואת הכיבוש. החלטנו להשתמש בכוח שלנו כמלש"בים כדי למחות ולהגיד שלא נתגייס".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308272011' autoplay='0' credit='' desc='טל מיטניק, מיוזמי המכתב' poster='' kid='1_n1xix2al' duration='21']

נזכיר כי טרם עריכת הכנס, מ"מ מנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני שיגר מכתב לראשי הגימנסיה, והתריע משלילת הכרה ותקצוב למוסד אם יאפשרו את הכנס, במסגרתו תוכנן כי יציגו הנערים את "מכתב הסרבנות". הנערים הודיעו כי בכוונתם לא להתגייס לצה"ל בעקבות המשך חקיקת חוקי המהפכה המשפטית, ותכננו להודיע על כך רשמית בכנס. בעקבות האיומים של משרד החינוך, הוועד המנהל של התיכון החליט לבטל את האירוע.