ההקלטות שמתעדות: התנכלות צמרת משרד החינוך - למורה שמחה נגדה

אייל נמר, שביקר בחריפות את המשרד ואת המנכ"ל היוצא שמואל אבואב, פוטר מתפקידו בתיכון של רשת "אורט". מההקלטות עולה כי אבואב עצמו ביקש לפגוע בו ושצמרת המשרד סיכלה מינוי שלו לתפקיד נוסף

זמן צפייה: 02:12

במשך שנתיים, אייל נמר הוביל את המחאות הנוקבות ביותר של המורים נגד צמרת משרד החינוך. המורה, שלא אהב את ההתנהלות של ארגון המורים הוותיק, הקים ארגון מתחרה, ביקורתי הרבה יותר - "יציגים", בעיקר כלפי שרי החינוך והמנכ"ל בשנים האחרונות, שמואל אבואב - שאליו כוונו רוב החיצים. "באנו ואמרנו, 'אדוני המנכ"ל, צריך לשלם משכורות בזמן'", הוא ציין.

נמר גם היה מורה אהוד ומוערך באחד התיכונים של רשת "אורט", אלא שאז הוא התבשר במפתיע שהוא מפוטר בטענה שהמגמה שלו נסגרה. לחדשות 13 הגיעה הקלטה מתוך ישיבת דירקטוריון רשת "אורט" שבה עוסקים במורה נמר, ומנכ"ל הרשת, צביקה פלג, מספר מי נתן את ההוראה: "לגבי המורה, האיש גם הכפיש את שמוליק אבואב והכפיש את משרד החינוך. ולכן כל פעם שהיה עושה תזוזה ימינה או שמאלה היה מוזמן לסמנכ"לית משאבי אנוש כדי לעשות לו 'נו נו נו'. זה היה על פי בקשתו של שמוליק אבואב, אני אומר את זה כאן".

אייל נמר
אייל נמר | צילום: חדשות 13

כמה ימים לאחר שהתעמת בשידור עם מנכ"ל משרד החינוך, קיבל המורה מכתב נזיפה חריף במיוחד מרשת "אורט" עם העתק מפתיע ולא נהוג למנכ"ל המשרד, אבואב. "בוקר אחד פשוט התעוררתי ומצאתי את עצמי מטרה, יעד של בכירי מערכת החינוך", טוען נמר. גם לאחר שפוטר, ההתנכלות, לדבריו, מצד משרד החינוך - נמשכה. הוא התקבל לשני תפקידים במשרד, אך אלה בוטלו רגע לפני שהחל בהתערבות מלמעלה. עובד משרד החינוך אמר בשיחה עם נמר כי "הנושא הזה הוא כנראה מעבר אלי. מנהל המנהל שהוא ברמת סמנכ"ל, טיפל בזה".

בשבוע שעבר, נמר הגיש תביעה בסך 4.5 מיליון שקלים נגד משרד החינוך ורשת "אורט". "אם אמרתי את האמת והאמת כאן מפחידה אנשים ברמה שביקשו לחסל אותי, אז זה משהו שצריך להטריד כל אימא ואבא", הוא מציין. מרשת "אורט" נמסר בתגובה כי "המורה פוטר בהליך תקין עקב סגירת המגמה בה עבד. לא הייתה למנכ"ל הרשת או למנכ"ל משרד החינוך כל מעורבות בפיטוריו, ולא נמצאה לו משרה מתאימה אלא במחוזות מרוחקים". ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד דוחה את הטענות וימסור את תגובתו בבית המשפט".