"הסכנה באידיאולוגיית הטרנס": כנס להט"בופובי הוצג כהשתלמות למורים

כנס "אבן ישראל ה-3", שצפוי להתקיים החודש באריאל ובפסגת זאב, הוצג כהשתלמות למורים. אלא שמדובר באירוע שבו כלולות הרצאה של ארגון חוסן - המפנה להט"בים ל"טיפולי המרה", "שיחה על הסכנה באידיאולוגיית הטרנס" ו"התמודדות המחנך עם נטיות הפוכות". משרד החינוך: "התוכן לא אושר. משנתגלתה הטעות - הובהר כי עד לבדיקה הכנס לא יוגדר כהשתלמות"

דגלי גאווה (אילוסטרציה)
דגלי גאווה (אילוסטרציה) | צילום: istock/getty images

הרצאה על "משיכה או בחירה" של איש ארגון חוסן - המפנה להט"בים ל"טיפולי המרה"; דיון על "הסכנה באידיאולוגיית הטרנס" מפי ד"ר טל קרויטורו ואורי לב ארי ופאנל על "תפקיד המחנך בהתמודדות עם נטיות הפוכות". אלה רק חלק מתוכנית כנס "אבן ישראל ה-3", שאמור להתקיים בעוד כשבועיים וחצי באריאל ובפסגת זאב, והוצג כהשתלמות מוכרת למורים. ההזמנה לכנס נשלחה לאנשי חינוך בימים האחרונים.

עם זאת, בערוץ 7 פורסם כי היכל התרבות באריאל סירב לקיים את הכנס לאחר שהתבררו תכניו. מארגן הכנס אמר לחדשות 13 כי האירוע "אמור להיות מוכר על-ידי משרד החינוך".

ההזמנה לכנס
ההזמנה לכנס

במשרד החינוך אמרו זמן קצר לאחר הפרסום בחדשות 13 כי "תוכן הכנס לא אושר על-ידי הגורמים הרלוונטייים במשרד החינוך. משנתגלתה הטעות הובהר כי עד לבדיקת התוכן ואישורו - הכנס לא יוגדר כמוכר לגמול השתלמות".

יו"ר השדולה הגאה בכנסת, ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), מסר כי "זה לא פחות ממטורף. השתלמות מורים שלמה שעוסקת בהסתה פרועה נגד להט״בים בחסות משרד החינוך. האובססיה הזו של רבנים, אנשי חינוך ותקשורת להפיץ פחד ושנאה נגד אנשים רק בשל נטיית ליבם היא קטלנית. היא מביאה אנשים לדכאון, לתחושת אשמה נוראית, להתאבד. הומופוביה לא חוסה תחת חופש הביטוי, ומדינת ישראל צריכה להיאבק בה - לא לממן את הפצתה. זה לא יעבור על סדר היום. בכוונתי לפנות למנכ"ל משרד החינוך ולדרוש להסיר את התוכנית לאלתר מהמערכת".

מארגון חוש"ן - ארגון החינוך וההסברה של הקהילה הגאה - נמסר: "קיום כנס נוטף שנאה עם תכנים כל כך חשוכים עבור קהל יעד של מורות ומורים, אלו שאמונים על הביטחון של הנוער שעות רבות כל כך ביום ושאמורים להיות עוגן ומקום מוגן עבור תלמידים.ות, הוא דבר שלא מתקבל על הדעת. מערכת החינוך צריכה להיות מקום מוגן עבור כולם.ן, ללא יוצא מן הכלל. עשה נכון משרד החינוך שהודיע באופן מיידי שההכשרות הללו, שכל תכליתן שנאה ובורות, לא יקבלו הכרה לגמול השתלמות, ועשו נכון הרשויות המקומיות שהצהירו שלא יתנו מקום לכנסים האלו בשטחן. אנחנו בחוש״" לא נעצור, ונמשיך לפעול בכל דרך ובכל אפיק כדי להמשיך לייצר מרחבים בטוחים לכל נער ונערה באשר הם, ונמשיך להדוף ולהלחם בכל מי שיבקש אחרת".

ח"כ נעמה לזימי (העבודה), חברת ועדת החינוך, הודיעה כי פנתה לשר החינוך יואב קיש בנושא: "לא יפגעו בקהילה הגאה? תראו את ההזמנה להשתלמות שמורים יקבלו עליה גמול - הטרלול הרגרסיבי הכי מופרע מקבל הכרה דווקא ממשרד החינוך. ‏המתקפה הזו על הקהילה הגאה ובפרט על הנוער הגאה לא תעבור בשתיקה".