ראש עיריית חיפה: "אפשרו לתלמידי התיכון לחזור ללימודים"

חרף המתיחות בגבול הצפון והרחבת טווח הירי של חיזבאללה לחיפה ואף לתל אביב, ראש העיר יונה יהב דרש ממפקד פיקוד העורף לשנות את הנחיות פקע"ר - ולאפשר לתלמידי התיכון בעירו לחזור ללימודים: "הם בני נוער שמכירים את ההנחיות - ומאידך חייבים להיערך למבחני הבגרות"

ראש עיריית חיפה יונה יהב ומפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא
ראש עיריית חיפה יונה יהב ומפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא | צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

חרף המתיחות בגבול הצפון והרחבת טווח הירי של חיזבאללה לחיפה ולתל אביב: ראש עיריית חיפה, יונה יהב, דרש היום (רביעי) ממפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, לשנות את הנחיות פקע"ר ולאפשר לתלמידי התיכון בעירו לחזור ללימודים.

"אני מבקש לאפשר לפחות לתלמידי התיכון בחיפה לחזור וללמוד בבתי הספר. הם בני נוער שמכירים את ההנחיות - ומאידך חייבים להיערך למבחני הבגרות", אמר יהב לאלוף מילוא בפגישתם, שהשיב כי הפיקוד יבדוק יחד עם העירייה כיצד לקדם את הדבר: "חייבים לחשוב איך לייצר שיגרת מלחמה ולאפשר פתיחה חלקית של מוסדות החינוך".

מפקד פיקוד העורף הוסיף כי "לחיזבאללה יש עוד יכולות אש ואנחנו צפויים לעוד ימים מורכבים", והדגיש: "המשמעת של האזרחים וההקפדה שלהם על ההנחיות חשובה והוכחה כמצילת חיים".

יירוטים בשמי חיפה
יירוטים בשמי חיפה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כאמור, לאחר שחיזבאללה הרחיב את טווח הירי בימים האחרונים והגיע לחיפה, לעכו ולקריות, הבוקר בשעה 06:29 הופעלו אזעקות בגוש דן ובשרון. בצה"ל זיהו שיגור אחד של טיל קרקע-קרקע שחצה מלבנון, ויורט על-ידי מערכות ההגנה האווירית. בתקיפה בלבנון צה"ל השמיד את המשגר ממנו בוצע הירי. מדובר בירי הראשון מלבנון למרכז הארץ מאז תחילת המלחמה.

מבדיקת צה"ל עולה כי הטיל יורט באזור השרון, אך ריבוי האזעקות גם באזור גוש דן נבע משיגור המיירט. למרות הירי, לפי שעה אין שינויים בהנחיות פיקוד העורף. חיזבאללה קיבל אחריות על השיגור, ומסר בהודעה רשמית: "בשעה שש וחצי שיגרנו טיל בליסטי מסוג 'קאדר 1' לעבר מטה המוסד באזור תל אביב - שאחראי על ההתנקשות בבכירים ופיצוצי הזימוניות ומכשירי הקשר".