משרד החינוך: עלייה במתקפות סייבר, יש להגביר אבטחה ועירנות

בימים האחרונים נחשפו פרטיהם האישיים - שמות, בתי ספר, סיסמאות, טלפונים ומיילים של ככל הנראה עשרות אלפי תלמידים ומורים בסדרת מתקפות של האקרים, שלפי הערכות פועלים מאיראן

האקר (אילוסטרציה)
האקר (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

קבוצת ההאקרים "הגנב הנדיב" פתחה בימים האחרונים, לקראת פתיחת שנת הלימודים ומאז פתיחת שנת הלימודים, בסדרת מתקפות על אתרים שקשורים בחינוך: כך למשל, במט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) אותרה פריצה ופורסמו בימים האחרונים כ-30 אלף רשומות: פרטים אישיים של בתי ספר, מיילים וטלפונים של תלמידים ומורים ועוד - וגם ממט"ר (מידע וטכנולוגיה ברשת).

במט"ח עדיין מנסים לאמוד את הנזק. משרד החינוך הודיע לכל הספקים להגביר את העירנות כי יש עלייה במספר המתקפות של האקרים על אתרים חינוכיים. לפי הערכות, מדובר בקבוצות איראניות.

ממט"ח נמסר כי "כחלק מההכנות שביצע מטח לקראת פתיחת שנה"ל, נבדקו גם המערכות הטכנולוגיות ואתרי הלמידה. במסגרת הבדיקה התגלו אינדיקציות לאירוע סייבר, אשר מטופל בשיתוף מערך הסייבר הלאומי ובעדכון משרד החינוך ונבחנות השלכותיו גם בשעות אלו .יודגש כי בשלב זה המערכות עובדות כתקנן. אנו משקיעים את המשאבים הנדרשים ומבצעים את כל הבדיקות והפעולות בתיאום עם הגורמים הרלוונטיים. נציין כי הרשת רוויה בדיסאינפורמציה ופייק ניוז לאור הרצון לעמיק את שיבוש הלימודים".