אושר סופית: עובד הוראה שחשוד בעבירות מין יושעה או יפוטר

מליאת הכנסת אישרה בקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ שרן השכל, שלפיה עובד או עובדת הוראה שלגביהם עלה חשד לביצוע עבירות מין - יושעו או יפוטרו. ח"כ השכל בירכה: "הצעת החוק מבקשת לסיים את הסבל הכפול שאיתו מתמודדים תלמידים שהפכו קורבן"

משרד החינוך

הצעת חוק ביוזמתה והובלתה של יו"ר ועדת החינוך לשעבר ח"כ שרן השכל, לפיה עובד או עובדת הוראה שעלה לגביהם חשד שביצעו עבירות מין - יושעו או יפוטרו, אושרה היום (שלישי) במליאת הכנסת.

ח"כ השכל אמרה בתגובה: "הצעת החוק שלי מבקשת לסיים את הסבל הכפול איתו מתמודדים תלמידים שהפכו קורבן ולמעשה לאפשר למשרד החינוך להשעות או לפטר את איש ההוראה שמעל בתפקידו", ובדברי ההסבר של הצעת החוק ציינה כי "מדובר בנושא בעל חשיבות אדירה, שכן לא ניתן לקבל מצב שבו ילדים נפגעים על ידי מי שהופקד על טיפולם וחינוכם במהלך שעות היום, ואשר אמור היה להקנות להם ערכים ולשמור על ביטחונם ושלומם. כיום, האפשרות להשעות או לפטר עובד הוראה היא סבוכה, ועשויה להימשך שנים. כתוצאה מכך אירעו מקרים שבהם עובד הוראה נותר בתפקידו, גם במקרים שבהם היו עדויות רבות לתקיפה מינית מצידו".

שרן השכל, חברת כנסת מטעם תקווה חדשה
לסיים את הסבל הכפול של התלמידים. ח"כ שרן השכל | צילום: חדשות 13

"להיות מורה זו שליחות", הוסיפה השכל, "לא ייתכן שאנשים שמחזיקים בתפקיד כה חשוב, חינוך ילדינו, אנשי הוראה שמהווים מודל לחיקוי עבור תלמידיהם, ינצלו את הסמכות והכוח כדי לפגוע בתלמידהם. מורים שמבצעים עבירות מין הם פושעים שחייבים להיות מאחורי סורג ובריח. אני עובדת רבות על הצעת החוק הזו, עוד מתוקף תפקידי בראש וועדת החינוך".