הסתדרות המורים: לא נלמד בחופש הגדול מעבר ל-9 הימים שהתחייבנו

בארגון דחו את דרישת האוצר ומחו על החלטת הממשלה לפיה ימי הלימוד יוחזרו בהתאם להיקף שייקבע בוועדה מיוחדת. זאת, ברקע דרישת ההורים לבטל את החופשה ביולי בטענה כי הלימודים מרחוק נכשלו

זמן צפייה: 03:28

הסתדרות המורים הגיבה היום (ראשון) לדרישת משרד האוצר להחזיר ימי עבודה בחופש הגדול ומסרה כי "לא נלמד בחופש הגדול מעבר לתשעת הימים שעליהם התחייבנו מראש". זאת, לאחר שמוקדם יותר הממשלה החליטה כי ימי הלימוד יוחזרו בהתאם להיקף שייקבע בוועדה מיוחדת, כאשר ערך של יום לימוד מאחור לא שווה ליותר מחצי יום לימוד רגיל.

"נכנסנו מתחת לאלונקה ונתנו תשעה ימים בחופשת הקיץ, שהשווי הוא יותר מארבעה מיליארד שקלים", מסרה התאחדות המורים. "אין אף איגוד שתרם מעצמו כל כך הרבה כסף. לעובדי ההוראה אין ימי חופשה צבורה וכל מה שהם נותנים בא על חשבונם. שמי שצריך, יכניס את היד לכיס וישלם".

לעוד כתבות בנושא:

בעלי מוגבלויות אחרונים: עמדת משרד הבריאות לגבי תעדוף מונשמים

חמאס: אם ישראל לא תאפשר הכנסת ציוד רפואי לעזה – נכריח אותה

מספר המתים מקורונה עלה ל-171; 13,362 חולים – מהם 109 מונשמים

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה ריקה בבית ספר | צילום: Shutterstock

בד בבד, הנהגת ההורים הארצית טענה היום כי הלמידה מרחוק היא "כישלון חרוץ" וקראה לבטל את חופשת הקיץ בחודש יולי ולקיים את תוכנית בית הספר של החגים בשבועיים הראשונים של אוגוסט.

"הלמידה מרחוק במתכונתה הנוכחית היא בדיחה עצובה שלא נבחנה לעומק, נראית מצוין במצגות אבל לא פרקטית בשום דרך או יישום הלכה למעשה ומעבירה בפועל את נטל ההוראה בבית על כתפי ההורים, שצריכים גם לעבוד מהבית", מסר הארגון. "ככל שדרישתנו לא תתקבל, אנו דורשים לאפשר לחלופין וכתנאי להמשך הלימוד מרחוק לארגן מיידית מחשב לכל ילד ולא נסכים בשום מצב לסנקציות בגין אי רישום נוכחות תלמידים".

מוקדם יותר, השר פרץ כתב למורים  כי "תוכנית הלמידה מרחוק היא אוסף של כלים - אין דבר שהוא חובה". "בנינו כלים רבים וכל מנהל ומורה יחליטו באיזה אופן הוא נעזר בכלים אלו", הוסיף פרץ. בעקבות דברי השר, שהמורים עשויים להקפיד פחות על מערכת השעות הגדושה.