המהומות בנגב: שוטר נפגע קל - מורים בערד ילמדו מרחוק

הפרות הסדר בכבישי הדרום נמשכו גם הלילה ומספר נהגים דיווחו על זריקת אבנים לעברם. בנוסף, בשל המצב הביטחוני, שישה מורים שלא מתגוררים בערד הודיעו כי ילמדו בזום, בשל חשש מנסיעה בכביש שמוביל לעיר

מהומות בנגב
מהומות בנגב | צילום: רויטרס

המהומות בנגב נמשכו גם הלילה (שישי), כאשר שוטר נפצע קל, ובמקביל דיווחו נהגים בכבישי הדרום על אבנים נזרקו לעברם. גם רכבו של מאבטח שהיה בדרכו לתל שבע נרגם באבנים. המאבטח הספיק לתפוס מחסה בנקודת המשטרה ומאוחר יותר רכבו הוצת. נפתחה חקירה.

בתוך כך, בעקבות הפרות הסדר והמהומות, הורי התלמידים בערד קיבלו הבוקר הודעה כי כמה מהמורים לא יגיעו לעיר, ולכן השיעורים יתקיימו בזום. זו הפעם הראשונה שחלק מהלימודים בעיר ייערכו מרחוק מאז מבצע "שומר החומות". שישה מורים שלא גרים בעיר חששו לנסוע בכביש 31, שמוביל אליה, לאחר שבימים האחרונים הובערו צמיגים ונזרקו אבנים לעבר כלי הרכב.

המהומות בנגב
המהומות בנגב | צילום: רויטרס

גם המשטרה העבירה מסר לנהגים שהנסיעה בכביש מסוכנת. בינתיים, בעירייה הסבירו כי בבית הספר "אורט ערד" לומדים כרגיל, ועם זאת שישה מורים שמתגוררים מחוץ לעיר העדיפו לקיים שיעור מרחוק.

אתמול הפגינו כ-2,000 בדואים הפגינו באזור מולדה, לאחר שנטיעות קק"ל במקום נעצרו. המפגינים עקרו את העצים ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שפעלו לפיזור המחאה. 13 מפגינים נעצרו, ושלושה נפצעו, ביניהם צעיר בן כ-20 באורח בינוני מפגיעת כדור גומי בראשו. הפצועים פונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. כביש 31 נחסם לתנועה מצומת שוקת עד תל ערד. בתוך כך, גורמים במשטרה טוענים כי הם מזהים ניסיון של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שיח' ראאד סלאח, מנסה להשתלט על האירוע ולהתסיס את המתפרעים.

מהומות בנגב
מהומות בנגב | צילום: רויטרס

שלשום הוחלט בעקבות המהומות בנגב להפסיק את הנטיעות עד להשגת הבנות במשא ומתן בין שר הממונה על התיישבות הבדואית בנגב מאיר כהן לבין נציגי רע"ם. מטעמו של כהן נמסר: "לאחר מגעים שניהל השר עם גורמים פוליטיים נוספים, הושגה פשרה לפיה עבודות הנטיעה יסתיימו היום כמתוכנן והחל ממחר יתנהל משא ומתן מואץ להמשך ההסדרה".

לפני כן התחדשו הנטיעות, וצעירים בדואים יידו אבנים לעבר שוטרים שהיו במקום במחאה. תשעה חשודים נעצרו. בנוסף, השב"כ החל לחקור את אירוע הצתת הרכב והנחת האבנים על מסלת הרכבת יום קודם לכן, שעלולים היו להפוך לפיגועים קשים - כאירועים לאומניים.