מועמדות נבחנו לפרס בתקשורת, אך הוועדה חששה מ"הזדהות פוליטית"

אילה חסון, קרן נויבך ואילנה דיין היו מועמדות לקבל את פרס ישראל בתקשורת, אך חברי הוועדה חששו כי זוכה "מזוהה פוליטית" תביא לביקורת ציבורית. בינתיים נבחרו 11 גברים לקבל את הפרס היוקרתי, ורק אישה אחת

זמן צפייה: 01:08

אתמול נבחר העיתונאי והפרשן הפוליטי הוותיק שלמה נקדימון לקבל את פרס ישראל לתקשורת, כאשר עד כה נבחרו לקבל את הפרס 11 גברים ורק אישה אחת. מפרטים חדשים שפורסמו הערב (שלישי) במהדורה המרכזית מתוך הדיון הסגור של הוועדה, עולה כי חברי הוועדה לבחירת מקבל הפרס דווקא רצו ואף ניסו במכוון לבחור אישה, אך הדבר לא יצא לפועל.

ברשימה הקצרה היו לפחות חמש נשים מועמדות - בהן העיתונאיות אילה חסון וקרן נויבך, ששמותיהן פורסמו, ויחד איתן הייתה מועמדת גם אילנה דיין, אבל בעקבות חשש לבחור אישה "מזוהה פוליטית", כך תיארו את זה בדיון, ובשל החשש מהתגובות ומביקורת ציבורית, החליטו בסופו של דבר לבחור עיתונאי שנתפס בעיניהם כיותר "ניטרלי", ושלא נמצא היום בתפקיד - מתוך הערכה שהצעד ימנע ביקורת.

שלמה נקדימון
שלמה נקדימון | צילום: משי שי, פלאש 90

כרגע - נותרו שלושה פרסים נוספים לחלק, פרס הפיסיקה שיוענק כנראה לגבר, מהסיבה כי כי אין כמעט נשים מועמדות, ושני פרסי מפעל חיים - שבהם דנים בימים אלה, כשגם אם ייבחרו שתי זוכות, עדיין - רק חמישית ממקבלי הפרס לשנת 2024 יהיו נשים.