סיירת נגישות כיתתית: כך מסייעים לתלמידים נכים להשתתף בטיולים

המורה מרב נוף שמה לב שעמית, נער שמתנייד בכיסא גלגלים, נשאר באוטובוס בטיול השנתי - והחליטה לגייס את חבריו לעזור לו לקחת חלק במסלול. "פתאום הבנתי שאני מטייל כמו כולם" • משהו קטן וטוב

זמן צפייה: 03:45

עמית שטרית, תלמיד כיתה י"א מבית הספר התיכון "דרכא רמון" שמתנייד בכיסא גלגלים, נאלץ להישאר באוטובוס בכל טיול שנתי בזמן שחבריו צעדו במסלולים השונים - כך זה היה במשך שנים. בכיתה ט' החליטה המורה שלו מרב נוף שלא עוד - והקימה את "סיירת הנגישות".

הסיירת, המורכבת מתלמידים מתנדבים, מלווה טיולים שנתיים בבית הספר, וכך - עמית ותלמידים נוספים בבית הספר מצטרפים לשאר חבריהם לכיתה, וחווים בעזרתם את הטיולים בארץ. "פתאום הבנתי שאני עושה את כל המסלול, כמו כולם, סיפר שטרית. "גם אם אני לא עושה אותו פיזית, עדיין יש לי את האדרנלין הזה בטיול, עם החברים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

משהו קטן וטוב: חברי הקצין שנפל מגייסים מימון למצפור לזכרו

"משהו קטן וטוב": ההייטקיסט שהקים קבוצת כדורגל נשים בדרום ת"א

"משהו קטן וטוב": הצעיר מרמה"ש שהקים בשדרות ליגת קטרגל לנערים

המורה מרב נוף והתלמיד יואב קיים
המורה מרב נוף והתלמיד יואב קיים | צילום: החדשות 13

"הכל התחיל כשיצאתי לטיולים שנתיים עם תלמיד שלי והרגשתי שהוא לא יוצא עם כולנו, שהוא נמצא מחוץ לכיתה והחבורה עצמה שלמעשה מטיילת מרבית הזמן", סיפרה המורה.

יואב קיים, חברו של עמית ותלמיד כיתה י"א, סיפר על הבחירה שלו להצטרף לסיירת: "נכנסו אלינו לכיתה והסבירו לנו על הרעיון עצמו. אני וחבר נוסף היינו הראשונים מהכיתה להתנדב. הרגשתי צורך כי ידעתי שזה קשור לעמית ואני חבר טוב שלו, אני מכיר אותו מכיתה ז'". עוד סיפר על הבחירה לסייע לחברו לטייל: "הפריע לי מבפנים שגם אם הוא יעשה את המסלול, זה לא יהיה עם חברים".

במהלך הטיול, סיפרה המורה מרב, שהתרגשה לראות את תלמידה עמית: "החלק הכי מרגש היה כשהתחלנו להיכנס לשטח. היו שם שבילים מסובכים, מלאי אבנים. פשוט ראיתי אותו במקום שהוא לא היה בו קודם. מייד צילמתי, שלחתי לאבא שלו מהשטח ואמרתי לו: 'תראה איפה הילד נמצא'".