מחאת העו"סיות ממשיכה גם השבוע: "נערכות להשבתה ממושכת"

העובדות הסוציאליות משביתות את שירותי הרווחה זה השבוע השני ברציפות, במחאה על תנאי שכרן והאלימות כלפיהן. מאות מפגינות בעשרות צמתים ברחבי הארץ. "אם צריך נמשיך המחאה עוד חודשים ארוכים"

זמן צפייה: 00:19

מחאת העובדות הסוציאליות נכנסת לשבוע השני שלה, כאשר גם הבוקר (ראשון) מאות עובדות מפגינות בעשרות צמתים ברחבי הארץ, בין היתר ברמת גן, חולון, מודיעין, באר שבע, חדרה, כרמיאל, נתיבות ועוד. זאת, במחאה על תנאי העסקתן והאלימות כלפיהן.

"ההתעלמות המתמשכת של האוצר מהשביתה הקשה בשירותים החברתיים והשיח המעליב על כך שהעובדות הסוציאליות, שכבר קורסות תחת העומס, צריכות לעבוד עוד יותר כדי לקבל עוד כמה עשרות שקלים - לא ישברו אותנו", מסר האיגוד. "אם צריך - נמשיך את המחאה עוד חודשים ארוכים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כ-1,300 נדבקים חדשים בירושלים בשבוע האחרון; בתל אביב – 632

"מגחיך את המדינה": חגיגת הבזבוזים סביב פרויקט מטוס רה"מ

אסף אמדורסקי בהפגנה: "נתניהו צריך ללכת לכלא או לבית משוגעים"

מחאת עובדות סוציאליות בצפון
מחאת עובדות סוציאליות בצפון | צילום: מועצה אזורית עמק הירדן

אתמול, הודיעה איגוד העובדות הסוציאליות כי הוא נערך להשבתה ממושכת של השירותים החברתיים. אתמול, לטענת האיגוד, נעצרו 16 עו"סיות במהלך מחאה נגד השר כ"ץ בנווה אילן, והיום ב-17:00 בכוונתן להפגין מול משרד האוצר בירושלים.

עובדת אנונימית ששובתת כתבה אתמול לחדשות 13 על חשיבות השביתה, וטענה כי "זאת לא המחאה שלנו, זאת המחאה של החברה הישראלית. של כל מי שליבם נעצר למראה ילד קטן וחסר ישע שנפגע, לתמונה של עוד אישה שנרצחה, לקשישים הערירים שיושבים לבד בביתם, ולכל אלפי האנשים והנשים שזקוקים לנו. אני גאה להיות עובדת סוציאלית, אבל גאווה והערכה זה לא מספיק".

מחאת עובדות סוציאליות בצפון
מחאת עובדות סוציאליות בצפון | צילום: מועצה אזורית עמק הירדן

העובדת סיפרה כי היא עובדת "בלשכת רווחה בעיר גדולה. אני אחראית על ילדים, קטינים שנפגעים ונמצאים במצבי סיכון. כן, אלו שיש לנו חובת דיווח עליהם, אלה שאנחנו לא רוצים לשמוע את הסיפורים מאחורי הפנים, כי זה כל כך מזעזע את הלב והופך את הבטן. אני כמעט שנה עובדת בתור עובדת סוציאלית, אני כל כך בתחילת הדרך, אבל אולי דווקא משום כך אני כל כך משתגעת. אם הייתם יודעים במה אני מטפלת הייתם אומרים לי 'אני לא רוצה לשמוע את הסיפורים שלך'".

"ואני מבינה את זה, אבל אני כן מוכנה. וכמוני, יש אלפים. ואנחנו לא צריכות שיעריכו אותנו, ויגידו איזה עבודה חשובה אנחנו עושות, אנחנו צריכות שיכבדו אותנו. כמו כל מקצוע אחר. אני מנסה להציל נפשות. פעם הייתי חושבת שזו אמירה הירואית, אבל באמת ובתמים זה מה שאני מנסה לעשות. להציל נפשות. קטנות. רכות. עם עיניים תמימות ומבוהלות. לעיתים בוגרות יותר וכואבות. החיים שלהם ושלהן כבר נדפקו. זאת האמת. אבל אנחנו מנסות שהם יצליחו בכל זאת להמשיך לחיות עם צלקת, ולא עם פצע פתוח מדמם וכואב".