מחאת העובדות הסוציאליות נמשכת: הפגנות בעשרות צמתים בארץ

העובדות מוחות על קריסת שירותי הרווחה, על האלימות כלפיהן ועל השכר הנמוך. במהלך המחאה בירושלים המפגינות חסמו את הרכבת הקלה - שלוש התעלפו מהחום הכבד. "הגנה עלינו זו לא נדבה"

זמן צפייה: 00:32

מאות עובדות סוציאליות מפגינות הבוקר (חמישי) בעשרות צמתים ברחבי הארץ, במחאה על קריסת שירותי הרווחה, מגיפת האלימות כלפיהן, העומסים והשכר הנמוך.
במהלך ההפגנה בירושלים חסמו המפגינות את הרכבת הקלה, שלוש התעלפו כתוצאה מהחום הכבד.

יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות, ענבל חרמוני, ציינה כי "אתמול הצגנו בפני פקידי האוצר את העומסים הכבדים בשירותים החברתיים ואת מגפת האלימות. לא נסכים לתקציב מוגנות לשמונה חודשים בלבד - הגנה על עובדות סוציאליות זו לא נדבה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

יום 6 לשביתת העובדות הסוציאליות: "גאווה והערכה זה לא מספיק"

מחאת העובדות הסוציאליות: "לא נטפל במקרי חירום בערים האדומות"

מחאת עו''סיות בבית החולים בילינסון
מחאת עו''סיות בבית החולים בילינסון | צילום: חדשות 13

"בשלב זה האוצר מתעקש לא לתקן את השכר הנמוך שלנו שגורם לעזיבת המקצוע ולעומס בלתי אפשרי שרק הולך וגובר", ציינה. "אנחנו איגוד אחראי, ומודים לציבור המטופלים שתומך ומגבה את מאבקנו. נמשיך לנהל משא ומתן אחראי כאילו אין שביתה, ונמשיך במחאה ציבורית ושביתה כאילו אין מו״מ".

דני בונפיל, יו"ר מרחב ירושלים של ההסתדרות, הוסיף כי "אם לא תהיה התקדמות במו"מ בשבוע הבא, נחסום את כל הכניסות לירושלים, אף רכב לא ייכנס. אתמול ראש הממשלה חילק כסף לכל מי שלא צריך כסף. הראשונים שהיו צריכים לקבל את התקציב הזה זה העובדים הסוציאליים. אתם תהיו המטופלים הבאים אם לא יגיע תקציב שיטפל במשכורות הרעב שלכם".