"היא צועקת וצורחת. לא סומכת על אף אחד": המנכ"ל המפוטר מדבר

יגאל סלוביק שופך את גרסתו לסאגת פיטוריו מתפקיד מנכ"ל משרד החינוך ע"י השרה יפעת שאשא-ביטון. "הבנתי שהיא בונה לפטר אותי", מספר סלוביק בשיחה בלעדית עם אילה חסון. ומה היה לו להגיד לגבי המחלוקת על החיסונים בבתי הספר? האזינו

זמן צפייה: 04:21

מתקפה כזו לא נשמעה כבר זמן רב נגד שר מכהן מצד מי שהיה מנכ"ל משרדו: יגאל סלוביק היה האיש הכי קרוב לשנת החינוך יפעת שאשא ביטון. בתחילת השבוע פיטרה שאשא-ביטון את סלוביק בטענה שהוא לא ראוי להיות איש אמונה. כעת, בשיחה עם אילה חסון, נותן סלוביק הצצה נדירה מאחורי הקלעים של מה שקורה במשרד החינוך תחת שאשא-ביטון.

"היא צעקה על עובדים. העובדים לא יגידו את זה. הם מפחדים. הם סופגים את זה. אין להם ברירה. היא צועקת וצורחת", סיפר סלוביק לאילה חסון. "היא הייתה צועקת 'אתם לא עושים את מה שצריך', 'אתם לא מגיבים', 'אתם לא מביאים לי את הנתונים שאני רוצה'".

באילו עובדים? באיזו רמה?

סלוביק: "עובדים בכירים בדירוג סמנכ"לים. עובדים בכירים במשרד. יש המון דברים שמסוכמים שאני בתור מנכ"ל לא ידעתי. לא הכרתי כי היא סיכמה איתם ישירות מול המטה".

מה למשל?

סלוביק: "תקציבים. גם אמרתי לה: 'יפעת, אסור לך לשחק בדברים האלה'. יש סמכויות למנכ"ל. לשרה אין למיטב ידיעתי את התקשי"רים".

עדות האופי המנכ"ל המפוטר על השרה קשה וחריפה. "אני חושב שמה שמניע אותה, אולי יש פה אג'נדה שהיא חושבת שהיא תפסה עליה קריירה והיא מסוגלת להמשיך ולהתקדם איתה הלאה", מספר סלוביק לאילה חסון. "יש פה גם אירוע שאפשר לנהל עליו ציבורית שיח וסתם היא זכתה לאהדה גדולה כשהייתה יו"ר ועדת הקורונה על האירוע הזה, כן?".

אבל זה היה נגד נתניהו. אז זה היה פופולרי.

סלוביק: "נכון. והמצב השתנה מאז. אמרתי לה פעם: 'את יודעת, את יושבת הראש ואני המנכ"ל. את תקבעי את המדיניות. את לא צריכה להתעסק בכל בורג'. היא לא סומכת על אף אחד חוץ מאשר על עצמה".

לא מעט גרסאות נשמעו האם שאשא-ביטון פיטרה את סלוביק או שהמנכ"ל כבר הכין מכתב התפטרות משל עצמו. תהליך פיטוריו של סלוביק לפי עדותו שופכת אור על מה שהתרחש.

"לפני משהו כמו שבועיים היא אומרת לי 'תקשיב'", משחזר המנכ"ל המפוטר. "אז הרגשתי שמתחיל להיות פה בילד-אפ. הבנתי שהיא בונה לפטר אותי. היא אומרת לי: 'תשמע, אני שומעת מאנשים שאתה לא נותן לי גיבוי'. אמרתי לה: 'יפעת, זה לא יקרה בחיים. אני מגיע ממערכת שכל חייה מדברת על אמון וגיבוי. לא היה ולא נברא'".

אז מספר סלוביק כי השניים קמו ולחצו ידיים. "היא אמרה לי שהיא שמחה לשמוע את זה כי הגיעו אליה שמועות. אמרתי שוב שלא היה ולא נברא", מספר סלוביק.

בשלב הזה מספר מנכ"ל משרד החינוך לשעבר כי הביא למשרד ראש מטה חדשה. "יפעת שאלה אותי מי זאת, אז אמרתי שזו ראש המטה שלי. אחרי כמה זמן היא אומר לי: 'תקשיב, אני לא מוכנה שהיא תהיה פה. אני לא סומכת עליה פה במשרד'", הוא מספר.

סלוביק לא ויתר בשיחה ואמר: "אמרתי ליפעת שאני סומך על ראש המטה. שהיא ראש המטה שלי. היא אמרה לי: 'כן, אבל ראש המטה שלך חשופה לכל'. אז אני השבתי: 'מה צריך? מה אני פה? סודות הגרעין האיראני? ואם את לא סומכת עליי, את מי אני שם להיות יד ימיני – אז יש פה בעיה'. חסמו לי את המייל בשמונה בערב".

ומה בנוגע לטענות כי שאשא-ביטון הסתייגה ממבצע החיסונים בשטח בתי הספר? זו העדות של סלוביק: "היא אמרה לי שמבצע החיסונים רגיש. שלא יהיה הפנינג בבית הספר".

מטעמה של שאשא-ביטון נמסר: "מחזור של שקרים ובדיות במסגרת קמפיין תקשורתי מאורגן של מנכ"ל שהתבקש לסיים את תפקידו כי לא עמד ביעדים שהציבה השרה למערכת החינוך, ובגלל בעיות של לויאלות ואמון. השרה לא מתכוונת להיגרר לקמפיין המלוכלך שמובילים נגדה. השרה מאחלת למר סלוביק הצלחה בהמשך דרכו".