ליקויי בריאות חריפים נמצאו בגן - העירייה לא שיתפה את ההורים

עשרות ילדים מהגן ברמת גן חלו במחלות מעיים חריפות, כמה מהם אף הגיעו לאשפוז. משרד הבריאות קבע כי יש "פוטנציאל ישיר לפגיעה בבריאות הילדים". אם כן, מדוע ההורים לא עודכנו בתוצאות הדוח?

זמן צפייה: 02:22

עשרות ילדים בגן אחד ברמת גן חלו לאורך תקופה ארוכה במחלות מעיים קשות - וכמה מהם אף הגיעו לאשפוז. דוחות של משרד הבריאות קבעו כי ישנם ליקויים תברואתיים חמורים במקום, אז מדוע אף אחד בעירייה לא סיפר על כך להורים?

עשרות מהילדים בני השלוש והארבע סובלים שוב ושוב מזיהומים קשים, וזה כנראה לא במקרה. בשנה שעברה עשרות ילדים חלו במחלות מעיים, כמה מהם אושפזו עם זיהומים קשים בבתי החולים. פקחים של משרד הבריאות שהגיעו בחודש מאי לגן מצאו ליקויים תברואתיים שעשויים היו לגרום לחולי. בשל כך, הורי הילדים החליטו לעזוב את הגן.

גן ברמת גן
גן ברמת גן | צילום: חדשות 13

שנת לימודים חדשה נפתחה, ילדים חדשים, אבל המחלות - אותן מחלות. בחודש שעבר הגיעו שוב נציגי משרד הבריאות למקום בעקבות דיווחים חוזרים על חולי, ושוב מצאו ליקויים חריפים: "הכיתה ממוקמת במרתף כאשר רק בחלק העליון יש חלונות צרים, חלונות אלו בגובה מפלס החצר החיצונית שהייתה בעבר גינת כלבים, מדיפה ריח עז רע החודר לכיתה וכן נתזי חול שאפשר שהם נגועים ועשויים לתמוך באפשרות של זיהום. המצב התברואתי בגן לקוי. פוטנציאל ישיר לפגיעה בבריאות הילדים".

להורים, לא היה מושג על הדוח ותוצאות הבדיקה. הדוח הזה נכתב כבר לפני חודש, אבל בעיריית רמת גן בחרו שלא לשתף את ההורים. מעיריית רמת גן נמסר "הילדים בגן מאושרים ונהנים מצוות נפלא. כל השאר הוא דוח טכני שגורמים פוליטיים ועסקנים ממורמרים מנסים לנפחו ולהוציאו מהקשרו. הדוח לא הובא לידיעת מקבלי ההחלטות ולכן גם לא נשלח להורים. העירייה החלה בתהליך בדיקה והסקת מסקנות".

"תנו לנו את הצ'אנס להשתלט על זה, לטפל במה שדורש טיפול ולדאוג שכל הליקויים יטופלו, אמרה הגננת. היום, לאחר הביקור שלנו בגן, ההורים קיבלו סוף סוף את דוח משרד הבריאות שמתריע על הסכנה המוחשית לבריאות ילדיהם.