שאשא-ביטון: "לאוצר לא אכפת מההורים והילדים"

בריאיון למהדורת השבת תקפה שרת החינוך את שר האוצר ליברמן, וטענה כי הוא לא מכיר את המערכת ומקבל עצות גרועות מהדרג המקצועי. היא סירבה להתחייב שתפנה לביה"ד לעבודה כדי להוציא צווי מניעה למורים במקרה של שביתה - וסבורה כי למורים הוותיקים מגיעות תוספות שכר גבוהות בהרבה מכפי שהציעו באוצר. "מי שמבקש דיונים עד סוף אוגוסט - לא מעוניין להגיע להסכמות"

זמן צפייה: 07:16

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון התראיינה הערב (שבת) במהדורת השבת והאשימה את האוצר בסחיבת רגליים, בחוסר הבנה את מערכת החינוך, ובחוסר דאגה לעתיד הילדים והמורים. בראיון טענה שאשא-ביטון כי כבר בחודש ינואר, עם תחילת המשא ומתן לגבי הסכמי השכר של המורים במערכת החינוך, משרד האוצר אמר בצורה מפורשת שהעניין לא יפתר עד ה-1 בספטמבר.

שאשא-ביטון אמרה כי עשתה כל שביכולתי להגיע להסכם שכר עוד טרם היציאה לחופש הגדול, על מנת ליצור ודאות אצל התלמידים וההורים. אולם, כך לפי השרה, גם לאחר שביתת ההסתדרות בחודש יוני, משרד האוצר המשיך לשלוח בקשות לדיונים שיימשכו עד ה-31 באוגוסט. על כך אמרה שרת החינוך: "מי שמבקש דיונים עד סוף אוגוסט - לא מעוניין להגיע להסכמות".

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון
שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אני לא מאשימה את שר האוצר, שר האוצר לא מכיר את מערכת החינוך", כך אמרה שאשא-ביטון בהתייחס לשר האוצר אביגדור ליברמן, והוסיפה כי גם גורמי המקצוע שמייעצים לו לא מבינים. "מציגים בפניו תמונה עם מסך עשן, תמונה של שכר על סך 9,000. זה נראה באמת קסום, אבל לא משקף את התמונה, זה לא מבטא את מה שקורה בהמשך התוכנית", אמרה והסבירה כי במתווה שהציע האוצר אין אופק לתעסוקה.

"האוצר לא מעניין אותו לא התלמידים לא ההורים לא המורים", תקפה שאשא-ביטון, "כל הדיונים נראים אותו דבר כמו לפני חודש, או חודשיים או חמישה". השרה דרשה בריאיון משר האוצר ליברמן לכנס את הדרג המקצועי ולתת הוראה לשבת ולסיים את ההסכם עוד השבוע. "זה לא הוגן כלפי התלמידים", הוסיפה.

מחאת המורים
מחאת המורים

"מה שדחוף זה להציל את מערכת החינוך, לבנות שנים קדימה", אמרה שאשא-ביטון, "חשוב שמורה שנכנס למערכת ידע שיש לו לאן להתקדם, מקצועית וכספית. אי אפשר שמשנה לשנה הילדים יהיו בחוסר ודאות אם נפתחת השנה או לא".

מבחינתה, האינטרס הראשון של משרד החינוך הוא להביא להסכם שכר טוב, ובריאיון היא פירטה את הצעת משרדה לגבי מתווה המורים: "אנחנו הבאנו מתווה שמגשר על הפערים בין המורים למשרד האוצר, ומתייחס לדגש על המורים המתחילים, כי אנחנו יודעים שזה הנושא שצריך לשים עליו את הדגש הגדול. הוא מתייחס לנושא של מצוינות וחוזים אישיים עם מומחים שאינם מורים, תמרצים למורים במערכת וכמובן מתייחס לאופק ולקידום של המורים".

כשנשאלה האם תפנה לבית הדין לענייני עבודה בבקשה לצווי מניעה, על מנת למנוע את השביתה, אמרה השרה: "מטריד אותי שמתעסקים בבית הדין והצווי המניעה, במקום להגיע לפתרון. הסיפור הגדול הוא לא ה-1 בספטמבר, הוא אם יהיו לנו מורים וגננות בשנים הקרובות".