מיצג נגד הסתה בבי"ס בר"ג עורר זעם: "לא בהכרח מותאם לילדים"

מורה שמלמד בבית הספר "יהל"ם" בעיר תלה תמונות של נתניהו שעליהן מצוירים חבלי תלייה, צלבי קרס וגם הכיתוב "בוגד", אלא שזמן קצר לאחר מכן התברר התמונות נתלו כחלק ממיצג נגד הסתה. המורה והמנהלת זומנו תחילה לבירור אצל שרת החינוך - שפרסמה הבהרה: "מדובר בתצוגה שעלתה לאחר פעילות חינוכית הקוראת באופן מפורש לשנות את השיח"

המיצג המלא

מורה בבית הספר היסודי "יהל"ם" תלה תמונות של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו כשעליהן מצוירים חבלי תלייה וצלבי קרס, כמו גם הכיתוב "בוגד". הורים זועמים פנו לחבר מועצת העיר משה רווח ודיווחו על הנושא - אך בבית הספר טענו שהדבר נעשה במסגרת תערוכה בנושא הסתה ונתלו כמו גם תמונות עבר שהסיתו נגד יצחק רבין ושמעון פרס. בליכוד אמרו כי יגישו תלונה במשטרה.

חבר מועצת העיר, משה רווח, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "צלב קרס וחבל תלייה, זה המסדרון של בית הספר היסודי יהל"ם ברמת גן. הטירוף הזה חייב להיפסק. הורים רבים פנו אליי הלילה בדאגה רבה לאחר שהילדים שיתפו במתרחש היום. פניתי למנהלת אגף החינוך, הגברת רונית פדלון, שנדהמה לנוכח התמונות ועורכת כעת בירור מקיף".

תמונה של נתניהו לצד חבל תלייה
תמונה של נתניהו לצד חבל תלייה | צילום: מתוך פייסבוק

תמונות וצילומים נגד בנימין נתניהו
התמונות בבית הספר | צילום: מתוך פייסבוק

עו"ד רועי ברזילי, סגן ראש העיר רמת גן, מסר: "המקרה בבית הספר היסודי יהלו"ם ברמת גן כלל לא שם את נתניהו במוקד אלא מדובר בתערוכה שהציגה תמונות הסתה נגד נתניהו לצד תמונות הסתה נגד ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל כדי להמחיש את השיח המסית בישראל. בלוח התערוכה נכתב במפורש, כשזה מכוון לכל החלקים בחברה הישראלית: 'בואו נשנה את השיח. די לאלימות ולהסתה'. מצער שחבר המועצה בחר להציג רק צד אחד מבלי להראות את התמונה המלאה שהציגה לצד נתניהו גם את רבין ששילם בחייו את מחיר ההסתה".

תמונה של נתניהו לצד צלב קרס
תמונה של נתניהו לצד צלב קרס | צילום: מתוך פייסבוק

תמונות נתניהו, ותמונה לצד צלב קרס
תמונות נתניהו, ותמונה לצד צלב קרס | צילום: מתוך פייסבוק

תחילה זימנה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לבירור מיידי את המורה ומנהלת בית הספר ברמת גן - ואמרה: "הסתה ונאצות נגד נבחרי ציבור - לא בבית ספרנו. אנחנו מחויבים לשמור על שיח דמוקרטי מכבד בחברה הישראלית בכללל ובמערכת החינוך בפרט". זמן קצר לאחר מכן פורסמה הודעה מטעמה בזו הלשון: "לאחר בירור מעמיק של המקרה, כולל שיחה של שרת החינוך עם מנהלת בית הספר, מדובר בתצוגה שעלתה לאחר פעילות חינוכית נגד הסתה הקוראת באופן מפורש לשנות את השיח ולהפסיק את האלימות וההסתה. במיצג מוצגות דוגמאות רבות להסתה שהייתה נגד מנהיגים שונים מכל קצוות הקשת הפוליטית. הדיון והשיח בנושאים אלה בעת הזו ראויים, אך הדרך הפדגוגית בה בחרו לא בהכרח מותאמת לילדים צעירים בבתי ספר יסודיים. כך או כך, אין מדובר בפעילות הסתה נגד מנהיג כזה או אחר".