לקראת 1 בספטמבר: מאות מוסדות חינוך לא קיבלו אישורי בטיחות

כשברקע איומי השביתה בתיכונים של ארגון המורים, שנת הלימודים אמורה להיפתח בעוד שבוע. אבל האם מוסדות החינוך בטוחים ומוכנים לקבלת התלמידים והתלמידות? מתברר שלא כולם. 442 גנים, 188 בתי ספר ו-50 מוסדות חינוך מיוחד לא מחזיקים באישורי בטיחות - על אף שחוזר המנכ"ל של משרד החינוך מחייב זאת

זמן צפייה: 01:42

על פי מידע שפירסם היום (חמישי) משרד החינוך לבקשת התנועה לחופש המידע, 680 מוסדות חינוך לא קיבלו אישורי בטיחות עד עתה. בין המוסדות 442 גנים, 188 בתי ספר ו-50 מוסדות חינוך מיוחד, בעיקר במערכת החינוך החרדית. לפי חוזר מנכ"ל של משרד החינוך, כל המוסדות נדרשים להמציא אישורים עשרה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים.

משרד החינוך מסר כי המידע אינו מעודכן ואינו רלוונטי, וכי 99% מהמוסדות סיימו או יסיימו את הליך הגשת האישורים הנדרשים עד ל-1 בספטמבר. עם זאת, המשרד סירב להעביר רשימה מפורטת של המוסדות שזכו באישורים. היעדר של אישור בטיחות עשוי להעיד על מפגעים בטיחותיים שדורשים תיקונים ואף עשויים להביא לסגירתו של מוסד.

Sybcs2van 0 0 666 1024 0 X Lar
הכרזה של ארגון המורים נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ'

בתוך כך, שנת הלימודים לא צפויה להיפתח בבתי הספר התיכונים. ארגון המורים הכריז על שביתה והשיק קמפיין נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ', לאחר שפגישתו אתמול עם נציגי המורים נכשלה והדיונים בנוגע להסכמי השכר הגיעו למבוי סתום. הקמפיין החריף, שמוביל יו"ר ארגון המורים רן ארז, מאשים את שר האוצר בהפקרת החינוך. ארז אמר כי סמוטריץ' "הורס את מערכת החינוך הציבורית, פועל נגד המורים במשא ומתן ודוחף אותנו להשבתת הלימודים ב-1 בספטמבר".