הרמזור יעודכן - מוסדות החינוך ישובו לפעול בערים נוספות

כפי שפורסם בחדשות 13, אדלשטיין הנחה את הגורמים במשרדו לבצע עדכון תדיר יותר של צבעי הרמזור, כך שהלימודים יוכלו להתחדש ביישובים נוספים • מסתמן: אלו הערים שבהן ייפתחו מוסדות החינוך

זמן צפייה: 00:21

הקרב על מערכת החינוך: שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה היום (ראשון) את הגורמים במשרד הבריאות לבצע עדכון נוסף לצבעי הרמזור - כך שכבר מחר יוכלו להיפתח הלימודים ברשויות נוספות. זאת, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, ובהתאם לבקשת יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס.

ככל הנראה, היישובים שיתווספו לרשימת הרשויות שבהן ייפתחו מוסדות החינוך: מודיעין-מכבים רעות, גבעת שמואל, קריית ים, סכנין, אריאל, שפרעם, מעלות תרשיחא וקריית ביאליק - שהפכו צהובות. בנוסף, גם רחובות, נתניה, נהריה, דימונה, מגדל העמק, אילת, טמרה, יקנעם עילית, מעלה אדומים - שהפכו כתומות גבוליות. בנוסף, מסתמן שייפתחו מוסדות גם בשכונות בתל אביב, ירושלים, חיפה, פתח תקווה, ראשון לציון ובאר שבע.

ההחלטה להגביר את תדירות העדכונים היא בעלת משמעויות מרחיקות לכת עבור מערכת החינוך: בערים כתומות לא ניתן לקיים לימודים, אך בערים כתומות עם אחוז מתחסנים של 70% - כן. לכן, עדכון הרמזור פעמיים בשבוע יהווה תמריץ נוסף עבור רשויות לעודד עוד אנשים להגיע ולהתחסן וכך לאפשר הקלות לאותה רשות, כמו פתיחת מערכת החינוך.

בית ספר סגור בעקבות נגיף הקורונה
בית ספר סגור | צילום: חדשות 13

גם הבוקר נפתחו הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים ברחבי הארץ במתכונת חלקית בלבד - בהתאם למתווה שאושר ונכנס לתוקף בשבוע שעבר. מוסדות החינוך ששבו לפעילות הם גני הילדים וכיתות א' עד ד' בערים ירוקות וצהובות, ובערים כתומות שבהן שיעור ההתחסנות עומד על 70% לפחות. משמעות הדבר היא ש-80% מהתלמידים ברחבי הארץ - עדיין לומדים מרחוק. הפגנות נגד התוכנית צפויות להתקיים בהמשך היום, כאשר ההורים יידרשו לגבש מתווה חדש.

יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף מסר כי "אני שמח לעדכן שבסוף השבוע הושלם בהצלחה קמפיין גיוס מימון המונים ארצי למימון עתירת הנהגת ההורים הארצית לבג"ץ להחזרתם ללימודים של תלמידי ה'-י'. אני גאה בהוריי ישראל ובהנהגות ההורים היישוביות ברחבי הארץ שהתגייסו לטובת הקמפיין וסייעו בהגעה ליעד המימון בפרק זמן קצר. בכוונתנו לקדם כבר השבוע את הבג"ץ ולהגישו בהקדם, משום ששנת הלימודים הולכת ומתקצרת ולאיש בממשלה, אין רצון, חשק או דחף להחזיר את הילדים שיושבים שנה בבית - חזרה ללימודים".

בית ספר
בית ספר | צילום: חדשות 13

מטעם ארגון מנהלי בתי הספר נמסר כי "בחינות הבגרות במועד חורף בעיצומן, לאחר שנה של למידה מרחוק בתנאי הקורונה. חרף ההתרעות הרבות ודרישת מנהלי בתי הספר, הבחינות היו קשות. התלמידים וצוותי החינוך חשו את היעדר הרגישות, וחוסר הבנת הקשיים על רקע המצב הנפשי של התלמידים, ההספק הנמוך בשל תנאי הלמידה המשתנים והמורכבים. משרד החינוך עשה מעט מדי, נמנע מלצמצם את היקפי החומר כמצופה ונדמה כי מתנהל בנתק מהותי מהמציאות בשטח".

עוד נכתב בהודעה כי "אנו קוראים למשרד החינוך לדאוג בדחיפות לתקן את הנעשה - למצוא את הדרך לבדיקה מקלה של המבחנים, ויתרה מכך - לתכנן את העתיד. נדרשת בדחיפות התאמת דרישות ההיבחנות כך שיתאפשר לתלמידים להצליח. לדוגמה - לאפשר צבירה תוך הגדלת הבחירה".

בתוך כך, אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי משרד הבריאות מגבש בימים אלה מתווה חזרה ללימודים, לפיו יהיו לימודים באופן חלקי גם ביישובים האדומים והכתומים. לפי התוכנית, שעדיין לא הושלמה ולא תעלה היום לדיון בקבינט, ילדי הגנים וכיתות א'-ד' ללימודים משולבים בכיתות ובאוויר הפתוח. בתוכנית ייכללו גם תלמידי י"א-י"ב שהתחסנו. תלמידי כיתות ה'-י' לא כלולים בתוכנית, ולא צפויים לשוב לבתי הספר בזמן הקרוב.

כזכור, קבינט הקורונה אישר ביום שלישי את מתווה החינוך הנוכחי, לפיו החל מיום חמישי שבו לפעילות גני הילדים וכיתות א' עד ד' בערים ירוקות וצהובות, ובערים כתומות שבהן שיעור ההתחסנות עומד על 70% לפחות. כיתות ה' עד י"ב עדיין לומדים מרחוק. המתווה עורר סערה גדולה בקרב הורים, והתקיימו מספר מחאות נגדו.