"מחאת המכנסונים" מתחדשת: תלמידות הגיעו לביה"ס - ולא הורשו להיכנס

לאחר שתלמידת כיתה ט' הגיעה אמש לבושה במכנסונים לתיכון בגבעת שמואל ולא הורשתה להיכנס לכיתה, כשלטענתה נערים דווקא הוכנסו לשיעורים במכנסיים קצרים, היום הגיעו לביה"ס תלמידות התיכון בלבוש דומה לאות מחאה - והן טוענות כי גם הן לא הורשו להיכנס. בית הספר מצידו טוען שהן כן נכנסו לביה"ס, ומשרד החינוך מגבה: "סומך על המנהלים"

זמן צפייה: 01:43

התחדשות "מחאת המכנסונים": תלמידה בכיתה ט' טוענת שהגיעה אתמול (שני) לתיכון גבעת שמואל והתבקשה לבלות את היום בספריה - מפני שהגיעה עם מכנסיים קצרים. זאת, בזמן שלטענה התלמידים שמגיעים גם הם עם מכנסיים קצרים - נכנסים לשיעורים כרגיל.

אותה תלמידה נפגעה מהסיטואציה הלא-נעימה, ובעקבותיה עשרות נערות הגיעו היום לאות תמיכה לבית הספר עם מכנסיים קצרים. לטענתן הן לא הורשו להיכנס לבית הספר גם כן, והושארו בחוץ בעוד שתלמידי בית הספר, נערים, הגיעו שוב עם מכנסיים קצרים והורשו להיכנס.

אחת התלמידות, יוזמת "מחאת המכנסונים" בכיתה י"ב, סיפרה: "להגיע עם מכנסיים קצרים, לא כאקט מחאתי, זה פחות ג'וסי ממה שזה נשמע. זה פשוט להגיע עם מכנסיים קצרים ולהיכנס אחת-אחת לשער. הגענו, ופשוט לא נתנו לנו להיכנס לשטח בית הספר. המורים עמדו בגדר כשאנחנו מחוצה לה, מסתכלים עלינו - ולא פותחים לנו את השער".

אחרי שעתיים, לטענת הנערות, הן נכנסו - והמנהלת ביקשה לדבר איתן. בבית הספר טוענים שזה לא נכון, ושכן נתנו להן להיכנס לביה"ס. במשרד החינוך טענו כי "קוד הלבוש המצוי בסמכות ובאחריות בית הספר מחייב את כלל התלמידים. המשרד סומך על מנהלי בתי הספר בהפעלת שיקול דעת בסוגיה זו".