גל האלימות בבתיה"ס: תלמיד כיתה ח' תקף באכזריות את חברו לשכבה

מול מצלמות הטלפונים של חבריהם לספסל הלימודים, באמצע המסדרון הותקף התלמיד באלימות, בעקבות סכסוך שהחל בין הנערים ונמשך כמה ימים לפני האירוע. לתלמיד התוקף יש רקע של אלימות, והוא הושעה עד אחרי החנוכה. התלמיד שהותקף לא נפגע באופן משמעותי, ובכל זאת יתכנסו גורמי המקצוע במשרד החינוך כדי לדון בהמשך הטיפול

זמן צפייה: 01:39

גל האלימות בבתי הספר: לעיני התלמידים ומצלמות הטלפונים - ובמרכז בית הספר - תלמיד כיתה ח' באשדוד הותקף באכזריות על ידי תלמיד אחר בשכבה, בתיעוד שפורסם הערב (שבת) במהדורת השבת, והופץ ברשתות החברתיות על ידי "דניאל עמרם ללא צנזורה בטלגרם".

זה קרה ביום שלישי השבוע, כאשר באמצע היום ובאמצע המסדרון תקף התלמיד את חברו לשכבה באלימות, בעקבות סכסוך שהחל בין השניים ונמשך כמה ימים לפני האירוע. זה התחיל בגידופים ואלימות מילולית ברשתות החברתיות, והמשפחות של התלמידים ניסו להתערב ולפתור את הסכסוך, אך בכל זאת זה הסתיים בתקיפה האלימה בבית הספר.

יש לציין כי לתלמיד התוקף יש רקע של אלימות, והוא מוכר לגורמי המקצוע במשרד החינוך. בעקבות האירוע הוא הושעה מלימודים, עד אחרי חג החנוכה. התלמיד שהותקף לא נפגע באופן משמעותי, אך בכל זאת בעקבות האירוע החמור יתכנסו גורמי המקצוע במשרד החינוך כדי לדון בהמשך הטיפול באירוע.

מבית הספר נשלחה הערב הודעה להורים, ובו ציינו כי "האירוע נמצא תחת חקירה ובדיקה של משטרת ישראל ולפיכך לא נוכל להתייחס לפרטי האירוע". בהודעה נכתב כי מחר בבוקר ייפתח יום הלימודים בשיעורי חינוך, "בשיח בנושא מוגנות, אפשרות לשיתוף והעברת מסרים המקדמים חברות, עזרה הדדית ומניעת אלימות". עוד נכתב כי "אנו מבקשים מכם ההורים להימנע מהעברת מידע שאינו מבוסס, העלול לפגוע בצנעת הפרט של המעורבים באירוע ולהעביר מסרים של הרגעה".

הזירה ברחובות
זירת דקירת הנער בבית ספר ברחובות | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כזכור, ביום שלישי השבוע נדקר נער בן 16 בבית ספר ברחובות. בחדשות 13 פורסם כי בעיריית רחובות וגם במשטרה ידעו על הסכסוך שהוביל לדקירה, ואמש פורסם ב"שישי עם אילה חסון" כי במשטרה טוענים שעיריית רחובות ובית הספר לא דיווחו, והודיעו כי גורמים שונים זומנו לחקירה בגין אי דיווח.

המשטרה הוציאה הודעה בה כתבה כי היא "זימנה את גורמי הרווחה הרלוונטיים וגורמי החינוך אל משרדי הימ"ר, במסגרת חקירת החשד לאי דיווח למשטרה בדבר אירועים קודמים, בהקשר זה. ככל שגורמי הרווחה ימשיכו להימנע מהגעה למשטרה עפ"י הזימון, בכוונת חוקרי הימ"ר לעכבם בהתאם לצורכי החקירה ועפ"י הוראות החוק".