המאבק מחריף: הלימודים בתיכונים במרכז יושבתו מחר עד השעה 10:00

ארגון המורים הודיע על השבתת הלימודים במחוז המרכז בכיתות י'-יא', מחר בין השעות 8:00 עד 10:00, זאת בשל "האמירות הברורות והבלתי מתפשרות של נציגי משרד האוצר, על אי רצונם להתקדם במו"מ לקראת חתימה על הסכם קיבוצי, כל עוד לא נקבל את דרישתם לחוזים אישיים והפיכת המורים לעובדי קבלן"

כיתה בבית ספר (אילוסטרציה) שביתה כיתה ריקה שביתות
כיתה בבית ספר (אילוסטרציה) | צילום: פלאש 90

ארגון המורים הודיע הבוקר (שלישי) על החרפת המאבק, כאשר מחר יושבתו הלימודים במחוז מרכז בכיתות י'-יא' בין השעות 8:00 עד 10:00. "אנו נאלצים להחריף את צעדי המאבק", נמסר מארגון המורים, "בשל האמירות הברורות והבלתי מתפשרות של נציגי משרד האוצר, על אי רצונם להתקדם במו"מ לקראת חתימה על הסכם קיבוצי, כל עוד לא נקבל את דרישתם לחוזים אישיים והפיכת המורים לעובדי קבלן, עניין שמשמעותו היא הצעד הראשון להפרטת מערכת החינוך".

בשבוע שעבר, לאור פניית מועצת התלמידים והנוער הארצית להנהלת ארגון המורים, הארגון החליט לאפשר את קיומן של מסיבות וטקסי הסיום של שכבות יב', וכן לאפשר את קיום ההכנות והנסיעות לפולין. בהודעה מטעם ארגון המורים, נכתב: "נזכיר כי מורים יכולים למסור בעל פה, לכלל התלמידים, את ציוני המבחנים שנעשו במהלך השנה וכן להסביר לתלמידים את הציון שקיבלו ואת החוזקות והחולשות בחומר".

יו"ר ארגון המורים רן ארז
יחריף את העיצומים. יו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עוד נמסר בשבוע שעבר מארגון המורים: "שאר העיצומים ממשיכים כרגיל – אין להקליד ציונים או להעבירם בכתב לכל גורם שהוא, אין לצאת לפעילויות מחוץ לכותלי ביה"ס, אין לקיים שום פעילות אחרי סיום יום הלימודים (15:30) ואין לשתף פעולה עם משרד החינוך בנוגע לתוכנית החד צדדית הקרויה "אקדמיזציה" או בכל דבר אחר. הנהלת ארגון המורים קוראת למשרדי האוצר והחינוך לחזור לשולחן המו"מ ולהפסיק את הפגיעה במורים ובתלמידים".