סוף לעיצומים: ארגון המורים אישר את הסכם הביניים עם האוצר

לאחר האיומים בשביתה, הגיעה הנהלת ארגון המורים להסכם עם משרד האוצר - במסגרתו המורים יקבלו מקדמה במשכורת וימי חופש במועדים חדשים. כעת, כלל העיצומים בתיכונים בוטלו - והמורים הונחו לחלק תעודות ולהשתתף בפעילות חוץ בית ספרית

כיתה ריקה בבית ספר תיכון
כיתה ריקה בבית ספר תיכון | צילום: מועצת התלמידים והנוער הארצית

חוזרים לשגרה: הנהלת ארגון המורים אישרה היום (שלישי) את הסכם הביניים עם משרד האוצר והודיעה על ביטול העיצומים בבתי הספר התיכונים ועל שקט תעשייתי לשלושה חודשים. במסגרת ההסכם החדש, המורים יקבלו מקדמה במשכורת של חודש ספטמבר וימי חופש במועדים חדשים. בנוסף, סכום חד פעמי של 50 מיליון ש"ח יועבר לקרן הרווחה של ארגון המורים. בעקבות ההסכמות, הונחו המורים לחלק את תעודות הלימוד של שנת תשפ"ג ולקחת חלק בפעילויות מחוץ לכותלי בית הספר, ובכללן המסעות לפולין.

במסגרת המקדמה המדוברת, עובדי ההוראה בחטיבות העליונות המועסקים במשרה מלאה בתנאי רפורמת 'עוז לתמורה' יקבלו סכום של 2,400 ש"ח, בעוד שעובדי הוראה המועסקים במשרה מלאה שלא בתנאי הרפורמה יקבלו 1,500 ש"ח.

בנוסף, לוח החופשות לשנת הלימודים תשפ"ד בחטיבות העליונות במגזר היהודי ישונה, כך שבימים שבין יום כיפור לסוכות לא יתקיימו לימודים, ואילו בימי איסרו-חג פסח, איסרו-חג שבועות ותענית אסתר יתקיימו לימודים.

שר החינוך קיש, יו''ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ'
שר החינוך קיש, יו''ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהודעת משרד האוצר נכתב: "משרד האוצר, משרד החינוך והמעסיקים הגיעו להבנות עם ארגון המורים בעניין ביטול מוחלט של כלל העיצומים הננקטים ע"י ארגון המורים, לרבות מתן תעודות וציונים, פעילות חוץ בית ספרית והמסעות לפולין".

עוד נמסר כי "במסגרת ההבנות, נחתם הסכם קיבוצי המסדיר קבלת מקדמה על חשבון הפעימה הראשונה שצפויה להיות משולמת במסגרת הסכם השכר החדש, וזאת בגין 3 חודשים מראש. כמו כן, ההסכם מסדיר את לוח החופשות בשנת הלימודים הנוכחית. הצדדים ימשיכו לנהל משא ומתן על ניסוח הסכם השכר החדש בהתאם להבנות אליהן הגיעו טרם פתיחת שנת הלימודים".

גם מועצת התלמידים הארצית, שהודיעה היום על שביתה, התייחסה להסכם שנחתם ומסרה בהודעה: "הצלחנו! לאחר שביתת אזהרה ולחץ ציבורי שהובילה מועצת התלמידים והנוער הארצית נחתם הסכם שכר ובוטלו עיצומי ארגון המורים". יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, ספיר מוספי, אמרה: "אנחנו מברכים על סיום המשבר ומודים לשר החינוך, יואב קיש על המעורבות האישית שלו בהגעה לפתרון. אנו מצפים סוף סוף לשנת לימודים רציפה ומשמעותית, עם ציונים וקבלת תעודות, טיולים שנתיים, מסעות לפולין ופעילות חינוכית שלמה".

בית ספר תיכון בתל אביב
בית ספר תיכון בתל אביב | צילום: פלאש 90

כבר אתמול אמרו גורמים במשרד האוצר כי הושגו הסכמות שיכללו את הפסקת העיצומים. זאת ברקע הודעתו של יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז מהשבוע שעבר, בה אמר כי משרד האוצר הפר את ההסכמים עמו ובשל כך העיצומים יימשכו.

ארז כתב למורים: "פתיחת שנת הלימודים התאפשרה בעקבות הסכמות שהגענו אליהם עם משרדי האוצר והחינוך. מהר מאוד התברר כי אין להם כוונות לחתום על ההסכם, אלא הם מעלים דרישות חדשות, לדוגמה: הם דורשים שנסכים ללוח החופשות שנקבע בצורה חד-צדדית על ידי הסתדרות המורים".