מתקרבים להסכמות: ההסכם יוארך, תוספת של 2,000 ש"ח לכל מורה

התקדמות נרשמה במשא ומתן בין ארגון המורים לנציגי משרד האוצר ומשרד החינוך, ובמתווה הפשרה המסתמן הוסכם כי הסכם שכר המורים יוארך עד שנת 2028, כאשר כל מורה יקבל תוספת לשכר והיקף המשרות יצומצם

זמן צפייה: 04:23

השביתה תבוטל? התקדמות נרשמה הבוקר (רביעי) במשא ומתן בין ארגון המורים לנציגי משרד האוצר ומשרד החינוך, ובמתווה הפשרה המסתמן הוסכם כי הסכם שכר המורים יוארך עד שנת 2028, ולא עד שנת 2025 בלבד כפי שדרשו המורים, כאשר כל מורה יקבל תוספת של 2,000 שקלים לשכר, והיקף המשרות יצומצם. ממשרד האוצר נמסר: "איננו נכנסים לפרטי המו"מ. לצערנו הפערים גדולים ועדיין אין הסכמות. אנחנו עושים מאמצים להגיע להסכמות שיביאו לשיפור מערכת החינוך".

יומיים נותרו לפתיחת שנת הלימודים, וועל דבר אחד מסכימים בכל הצדדים - היום הוא היום האחרון למשא ומתן, כפי שפורסם אמש בחדשות 13, ואם לא יצליחו להגיע סופית לפריצת דרך המו"מ לא יימשך מחר והשביתה תהיה עניין מוגמר.

במשך שעות ישבו אמש אנשי האוצר, אנשי משרד החינוך ונציגי ארגון המורים, וגורמים שנכחו בפגישה אמרו שהאווירה לפרקים לא הייתה חיובית. ממשרד האוצר נמסר הבוקר: "הפערים עדיין גדולים אך מתקיים משא ומתן ענייני ואמיתי והצדדים פועלים על מנת להגיע להסכמות".

משרד האוצר
מטה משרד האוצר בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בין הצדדים יש בעיות אמון, שהתגברו עם הניסיון של הממונה על השכר באוצר להמריד מורים ולבדוק אם יש מורים שמוכנים לשבור שביתה, מה שהכעיס מאוד את יו"ר ארגון המורים רן ארז. נותר רק לחכות ולראות אם תגיע התקדמות משמעותית, וכרגע לא נראה שזהו הכיוון, או שתגיע התערבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעד כה לא התייחס לנושא.

כאמור, משרד האוצר הוציא לפועל מהלך נגד רן ארז, במסגרתו אנשי חינוך נקראו לשבור את השביתה הצפויה. משרד החינוך והרשויות המקומיות לא שיתפו פעולה עם המהלך, אך ארגון מורים קטן בשם "מורים מובילים שינוי" פרסם מסמך המדריך מורים הרוצים לשבור שביתה.

המדריך הפך לוויראלי ועורר דאגה בקרב בכירים בארגון המורים. בעקבות זאת, הוציא ארז הודעה בה תקף את היוזמה והתריע כי ארגון "מורים מובילים שינוי" לא ידאג לאנשי ההוראה ולא יספק להם ביטחון תעסוקתי בעת הצורך.

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אתמול, במכתב ששיגר רן ארז לממונה על השכר באוצר, אפי מלכין, תחת הכותרת "התערבות בוטה וחסרת תקדים בחירות השביתה של עובדות ועובדי ההוראה בחינוך העל יסודי בישראל", כתב יו"ר ארגון המורים: "במקום להשקיע את מרצך וזמנך, לעשות הכול על מנת לוודא הגעה להסכמות בנוגע לחתימה על הסכם קיבוצי ופתיחת שנת לימודים, אתה עוסק בהוצאת מכתב בלתי חוקי בעליל שמטרתו אחת ויחידה - לנסות ולהלך אימים על ציבור עובדי ההוראה לשבור שביתה, לפגוע בהתארגנות המורים, למנוע ממורים לממש את זכות היסוד המוקנית להם לנקוט בצעדים ארגוניים ולשבור את רוחם, וזאת בדרך הנמוכה ביותר של פגיעה בשכרם".