בפעם השנייה השבוע: ביה"ד לעבודה הוציא צו מניעה לשביתה בבתיה"ס

אחרי שארגון המורים הכריז על שביתה מחר בכיתות י' ו-יא' בכל רחבי הארץ, בית הדין לעבודה שוב הוציא צו מניעה לבקשת משרד החינוך והשלטון המקומי. "אין חולק כי לארגון המורים מוקנית הזכות להחריף את הצעדים הארגוניים אך יש לעשות כן בהתאם לחובות תום הלב"

תלמידים בבית ספר תיכון (אילוסטרציה)
תלמידים בבית ספר תיכון (אילוסטרציה) | צילום: רוי אלימה, פלאש 90

בפעם השנייה השבוע, בית הדין לעבודה הוציא היום (שני) צו מניעה לשביתה שתוכננה למחר בכיתות י' ו-יא' בבתי הספר העל-יסודיים בכל רחבי הארץ, לבקשת משרד החינוך והשלטון המקומי, זאת לאחר שצו מניעה הוצא לשביתה שתוכננה לתחילת השבוע.

"לאחר שעיינו בבקשה ובתגובה החלטנו להעתר לבקשה בחלקה", נכתב בצו, "אשר לסעד הראשון שעניינו השביתה הכללית מחר בכיתות י' יא'. ראשית, כעולה מהבקשה לכאורה המשא ומתן לא נפסק ואף נקבעה ישיבת המשך קרובה (בשים לב לאילוצים של הממונה ויו"ר ארגון המורים כאשר יצוין כי ארגון המורים לא התייחס בתגובתו גם להעדרו של מר ארז בשל שהותו בחו"ל). המדובר בהליך שטרם מוצה, כאשר על פניו לא נמסר כך על ידי המבקשים".

"שנית, אין חולק כי לארגון המורים מוקנית הזכות להחריף את הצעדים הארגוניים אך יש לעשות כן בהתאם לחובות תום הלב המוטלות על צד להליך ולא כל שכן צד לסכסוך קיבוצי. בהינתן הליך תלוי ועומד בבית דין זה שדיון בו התקיים בשבוע שעבר ובשים לב לכוונתנו לקיים דיון בדחיפות במעמד הצדדים כבר מחר, בו נברר עם הצדדים את המצב לאשורו ובהתחשב במאזן הנזקים אנו סבורים כי יש להעתר לסעד הראשון בבקשה. לפיכך, אנו מורים לארגון המורים להימנע מלקיים ביום שלישי, 23.5.2 ,שביתה כללית בקרב כל עובדי ההוראה המלמדים בכיתות י' – יא'".

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: חדשות 13

כזכור, אמש הכריז יו"ר ארגון המורים רן ארז על שביתת אזהרה בת יום אחד שתתקיים מחר הקרוב בכיתות י'-י"א ברחבי הארץ. בהודעת הארגון נכתב: "עברו שבעה ימים מאז בית המשפט פסק כי על המדינה לנהל מו"מ ענייני ודבר לא השתנה, וזה לאחר יותר משנה של מו"מ עקר". עוד הוסיף יו"ר הארגון: "צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך, יואב קיש, על המתרחש במערכת החינוך, על המחסור במורים מקצועיים, על הנטישה הקיימת והזלזול של פקידי האוצר בתביעות המורים העל יסודיים".

מטה משרד החינוך
מטה משרד החינוך

שלשום הוציא בית הדין לעבודה צו מניעה לשביתת ארגון המורים שתוכננה לאתמול. נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, ורדה וירט לבנה, נימקה את ההחלטה בכך שהשביתה נוגעת לנושא שכבר נמצא במשא ומתן, בעובדה שההתראה על השביתה ניתנה במועד מאוחר מידי - אתמול בצהרי היום וכן מפני שהארגון הודיע לתקשורת על השביתה, ולא ישירות למשרד החינוך.