מש' החינוך והשלטון המקומי ביקשו: צו מניעה לשביתה בתיכונים

לאחר שצו מניעה הוצא לשביתה שתכנן ארגון המורים לתחילת השבוע, שוב הוגשה בקשה לצו מניעה לקראת השביתה עליה הוכרז מחר בכיתות י' ו-יא' ברחבי הארץ

Whatsapp Image 2023 02 04 At 2
תלמידים בכיתה (ארכיון) | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי הגישו הבוקר (שני) בקשה לצו מניעה לשביתה מחר בבתי הספר העל-יסודיים, זאת לאחר שצו מניעה הוצא לשביתה שתוכננה לתחילת השבוע.

כזכור, אמש הכריז יו"ר ארגון המורים רן ארז על שביתת אזהרה בת יום אחד שתתקיים מחר הקרוב בכיתות י'-י"א ברחבי הארץ. בהודעת הארגון נכתב: "עברו שבעה ימים מאז בית המשפט פסק כי על המדינה לנהל מו"מ ענייני ודבר לא השתנה, וזה לאחר יותר משנה של מו"מ עקר". עוד הוסיף יו"ר הארגון: "צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך, יואב קיש, על המתרחש במערכת החינוך, על המחסור במורים מקצועיים, על הנטישה הקיימת והזלזול של פקידי האוצר בתביעות המורים העל יסודיים".

מטה משרד החינוך
מטה משרד החינוך

שלשום הוציא בית הדין לעבודה צו מניעה לשביתת ארגון המורים שתוכננה לאתמול. נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, ורדה וירט לבנה, נימקה את ההחלטה בכך שהשביתה נוגעת לנושא שכבר נמצא במשא ומתן, בעובדה שההתראה על השביתה ניתנה במועד מאוחר מידי - אתמול בצהרי היום וכן מפני שהארגון הודיע לתקשורת על השביתה, ולא ישירות למשרד החינוך.