העיצומים מחריפים: הלימודים בכיתות י' ו-יא' יושבתו ביום ראשון

ארגון המורים הודיע על "שביתת אזהרה" בת יום אחד בכל רחבי הארץ, זאת בעקבות "חוסר הענות של משרדי האוצר והחינוך לדרישות המינימליות של ארגון המורים העל יסודיים, לאחר יותר משנה של מו"מ עקר". משרד החינוך יבקש צו מניעה לפני שבת

זמן צפייה: 01:41

ארגון המורים הודיע הבוקר (שישי) על "שביתת אזהרה" בת יום אחד ביום ראשון הקרוב בכיתות י' ו-יא' בכל רחבי הארץ, זאת בעקבות "חוסר הענות של משרדי האוצר והחינוך לדרישות המינימליות של ארגון המורים העל יסודיים, וזה לאחר יותר משנה של מו"מ עקר". עוד נמסר כי ביום ראשון יודיע הארגון על הצעדים הבאים. משרד החינוך יבקש צו מניעה עוד היום לפני כניסת השבת

יו"ר הארגון רו ארז מסר: "צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך, יואב קיש, על המתרחש במערכת החינוך, על המחסור במורים מקצועיים, על הנטישה הקיימת והזלזול של פקידי האוצר בתביעות המורים העל יסודיים".

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: חדשות 13

שר החינוך יואב קיש: "השיטה החוזרת של רן ארז יו"ר ארגון המורים על הכרזת שביתה ליום ראשון בסוף שישי לא תצליח. רן ארז פוגע בתלמידים ולא מקיים את החלטת בית המשפט על בוררות עם האוצר. משרד החינוך בהובלתי יעשה את כל הנדרש על מנת למנוע שביתה פראית זו. לכל מחלוקת באשר היא יש מקום אך לא במחיר של פגיעה בתלמידי ישראל".

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד האוצר הגיב לדברים: "אנו מופתעים מהחלטת ארגון המורים להחריף את הצעדים הארגוניים, לאחר שבתחילת השבוע שמעו שופטי בית הדין הארצי לעבודה את הצדדים וקבעו שבשעה זו יש להפסיק את הפגיעה בתלמידים ולהיכנס להליך של גישור בתיווך הממונה הארצית על יחסי עבודה במשרד העבודה".

"פגישה ראשונה בהליך התקיימה אתמול ונקבע מתווה להמשך. הודעת ארגון המורים מעידה על העדר תום הלב של הארגון והעומד בראשו בהליך התיווך ובמשא ומתן בכלל. לצערנו, נראה שמטרת ארגון היא פגיעה בתלמידים ובמערכת ולא פתרון הסכסוך".