שבוע לפתיחת שנת הלימודים: אין התקדמות במשא ומתן

נציגי המורים העל-יסודיים נועדו עם נציגי האוצר, אך המאמצים הרבים למנוע שביתה ב-1 בספטמבר לא נשאו פרי. בתוך כך, יו"ר מרכז השלטון המקומי דורש משרת החינוך ומשר האוצר להגדיל את סבסוד הצהרונים - כדי למנוע את ביטולם בשנה הקרובה

זמן צפייה: 03:28

שבוע לפתיחת שנת הלימודים: נציגי המורים העל-יסודיים ונציגי האוצר נפגשו הערב (רביעי), אך למרות המאמצים הרבים למנוע שביתה ב-1 בספטמבר - עדיין אין התקדמות בשיחות המשא ומתן.

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז נפגש אמש לבקשתו עם שר האוצר אביגדור ליברמן, והבטיח לו כי אם יתערב ויפעיל לחץ על פקידי האוצר - הוא יקבל שקט תעשייתי עד ינואר 2023, אז הוא ירצה לפתוח מחדש את ההסכמים הקיבוציים. בשני הארגונים, גם בארגון המורים וגם בהסתדרות המורים, התחושה היא שהפקידי האוצר מנסים למשוך זמן עד 31 באוגוסט, כדי להגיש אז בקשה לצווי מניעה בבית הדין לעבודה.

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתוך כך, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס דורש משרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ומשר האוצר ליברמן להגדיל את סבסוד הצהרונים בהתאם להתייקרויות במשק, כדי למנוע את ביטול הצהרונים בשנת הלימודים הקרובה.

במכתב שנשלח לשר האוצר ולשרת החינוך כתב ביבס: "על-מנת שהרשויות המקומיות יוכלו להמשיך ולספק את השירות המסובסד שהמדינהמבקשת לאפשר להורים וילדיהם, נדרשת התערבותכם המיידית להוספת ההתייקרויות מעבר למודל, לרשויות המקומיות"

מי אחראי למשבר במערכת החינוך?
מי אחראי למשבר במערכת החינוך?

בסקר שערך פרופ' קמיל פוקס ושודר הערב במהדורה המרכזית, בדקנו על מי מטיל הציבור את האחריות למשבר במערכת החינוך שמאיים על פתיחת שנת הלימודים, ומהתוצאות עולה כי 26 אחוזים חושבים כי ארגוני המורים אחראים למשבר.

24 אחוזים מטילים את האחריות למשבר על שר האוצר ליברמן, 8 אחוזים חושבים שהאחראית היא שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, ו-3 אחוזים בלבד מטילים את האחריות על ראש הממשלה יאיר לפיד. כרבע מהנשאלים סבורים שכולם אשמים באותה מידה.

שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, אתמול מתח ליברמן ביקורת חריפה נגד שרי הממשלה, ובמשתמע גם נגד ראש הממשלה לפיד, בהתייחסו למשא ומתן של האוצר מול הסתדרות המורים. "שמעתי במהלך היום פרשנויות שונות ומשונות", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו, "ועל כן חשוב לי להבהיר כי אין לי שום כוונה להתפטר אלא להפך".

"אני מתכוון להמשיך ולהלחם בכל התערבות פוליטית במהלך המו"מ בין משרד האוצר להסתדרות המורים", הוסיף ליברמן, "אם מישהו רוצה לכפות על הדרג המקצועי הכרעה פוליטית הוא יצטרך לפני זה לפטר את שר האוצר". ליברמן ערך היום פגישה עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, במהלכה הבהירו הצדדים את החשיבות של חתימה על הסכם שכר הוגן ופתיחת שנת הלימודים כסדרה.