סערה בכפ"ס בשל הכתובות בבתיה"ס שאיימו באונס תלמידות: "מזעזע"

כמה נערים בכיתות י"ב בבתי הספר "רבין" ו"כצנלסון" ערכו לתלמידות כיתה י' "קבלת פנים" שכללה איום באונס קבוצתי: "אין יודניקית שלא נותנת". התלמידים הושעו. "מפחיד שתרבות האונס מקודשת"

זמן צפייה: 02:05

כתובות הגרפיטי האלימות שרוססו היום (שני) על קירות שני בתי ספר בכפר סבא, וכללו האיום באונס קבוצתי על תלמידות, עוררו סערה בעיר. הוריהם של תלמידי שני בתי הספר ישביתו מחר את הלימודים כאות מחאה נגד האלימות המינית. "אני הזדעזעתי כששמעתי על זה בכלל. אי אפשר להשאיר את זה ככה", אמרה קרן מידבסקי, תלמידה בתיכון שבו הופיע הגרפיטי המאיים.

כאמור, תלמידות כיתה י' שהגיעו היום לבתי הספר "רבין" ו"כצנלסון" בעיר, הזדעזעו לגלות "קבלת פנים" מתלמידי י"ב, שכללה כתובות עם איום מפורש באונס: "אין יודניקית שלא נותנת, אין י"בניק שלא מקבל". אירועים אלו, שכללו שלטים נוספים והוכנו "בהשראת" פרשת האונס החמור באילת והפרשה באיי נאפה. כך למשל, נכתב על אחד השלטים "איי נאפה - 12, אילת - 30, בני י"ב - 100". כתובות אלה הציפו לא מעט שאלות באשר לטיפול, או היעדר הטיפול בהטרדות מיניות בבתי הספר.

ו

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר: גוש הימין ממשיך להתחזק – ימינה המפלגה השנייה בגודלה

המשטרה מאיימת: תיקים פליליים לחתנים וכלות שיפרו את ההנחיות

נתניהו נגד ראשי האופוזיציה: קריאה לאי ציות להנחיות – אנרכיה

כתובות איום באונס שרוססו על קיר בתיכון בכפר סבא
כתובות איום באונס שרוססו על קיר בתיכון בכפר סבא | צילום: חדשות 13

"אין מוגנות היום, לא לתלמידים, ולתלמידות בוודאי שעוד פחות, ונערים כן זורקים הערות", טוען איתי קרוטרו, יו"ר מועצת התלמידים הארצית. הגרפיטי שרוסס לפני פתיחת שנת הלימודים אומנם נמחק מייד, אבל מבחינת ההורים והתלמידים זה ממש לא מספיק.

עלמה אליאז, תלמידה באחד התיכונים, אמרה כי "כל תלמיד ותלמידה צריכה להרגיש בטוחים במוסד חינוכי, והעובדה שתרבות האונס מקודשת במוסד בו אני מקבלת את החינוך שלי - מאוד מפחידה". בתגובה למקרה, עיריית כפר סבא הבהירה שהתלמידים האחראים זומנו לשימוע והושעו מהלימודים.