מנהלת בי"ס הפרידה 5 ילדים לא מחוסנים והותקפה ברשתות: "פאשיסטית על מלא"

בבית ספר בהרצליה החליטו שלא לאפשר לאותם חמישה תלמידים לצאת להפסקה או ללכת לשירותים עד שהוריהם יגיעו לאסוף אותם. הורים זעמו והפיצו את הודעת המנהלת ברשתות חברתיות והדבר גרר גינויים וקללות. משרד החינוך: "המנהלת פעלה בתום לב"

בית ספר. אילוסטרציה
בית ספר (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

מה קורה כשמנהלת מחליטה להפריד ילדים לא מחוסנים? זהו סיפור שהתרחש היום בבוקר (שני) בבית ספר בהרצליה. אחרי שהתגלה נדבק בקורונה, בבית הספר החליטו לאפשר לכולם לבחור אם ללמוד בזום או בכיתה לאחר בדיקה שלילית, אבל להפריד בין המחוסנים ללא מחוסנים.

לאחר שהתברר כי רק חמישה תלמידים בלי תו ירוק הגיעו, הוחלט שלא לאפשר להם לצאת להפסקה או ללכת לשירותים עד שהוריהם יגיעו לאסוף אותם. "מאחר והגיעו מספר מועט של תלמידים ללא תו ירוק, אין לנו אפשרות לבודד אותם באופן מוחלט", כתבה המנהלת להורים. "לכן ביקשנו שתאספו אותם. אין פה מקום לאפליה אלא להיפך. אינני רוצה להעצים את השונות ולכן ביקשנו שתאספו. הילדים יקבלו למידה מרחוק. אודה להבנתכם".

הדבר הוביל לזעם של ההורים והודעתה של המנהלת הופצה ברשתות החברתיות וגררה עליה מתקפה חריפה שכללה גינויים וקללות. "את פאשיסטית על מלא", כתב אחד המגיבים. "התיקון יהיה אכזרי, נבלות". בעקבות הודעות הנאצה הגישה המנהלת תלונה במשטרה.

בעיריית הרצליה גיבו את המנהלת: "מנהלת בית הספר פעלה בדיוק בהתאם להנחיות כשלנגד עיניה עמדה אך ורק הדאגה לבריאותם של כלל התלמידים. עיריית הרצליה מגנה ומוקיעה את דברי הבלע וההתלהמות ברשתות ומקווה שימוצה הדין עם מוציאי הדיבה הרעה".

מטעמם משרד החינוך נמסר: "מדובר במנהלת מצוינת שעושה את מלאכתה החינוכית במסירות ובמקצועיות רבה. במקרה הנדון, המשרד בדק את הפרטים ומצא, כי המנהלת פעלה בתום לב. המשרד חידד בפניה את ההנחיות והדגיש את החשיבות לישמן באופן מדוייק".