ראשי השלטון המקומי: "להשאיר בתיה"ס פתוחים גם בערים אדומות"

לקראת ישיבת קבינט הקורונה, קראו חיים ביבס ושי חג'ג' לראש הממשלה שלא לסגור את מערכת החינוך גם בערים עם תחלואה גבוהה. "חובה שלא לקטוע לילדים את השגרה פעם נוספת - זו איננה פריבילגיה"

תלמידים בבית ספר ברחובות עוטים מסכה | צילום: רויטרס

ראשי השלטון המקומי, חיים ביבס ושי חג'ג', קראו היום (שישי) לראש הממשלה שלא לסגור את מערכת החינוך גם בערים אדומות וכתומות. זאת, לקראת ישיבת קבינט הקורונה שתתקיים ביום ראשון, שבו תידון בין היתר האפשרות לעבור ללימודים מקוונים בערים עם תחלואה גבוהה.

"ראוי וחובה להמשיך בפעילות פיזית במערכת החינוך ולא לקטוע לילדים את שגרת החינוך פעם נוספת. זו איננה פריבילגיה - זו חובתנו", כתב ביבס, וחג'ג' הוסיף כי "הנתונים על גידול בשיעורי התחלואה בקורונה מדאיגים, ומחייבים ריסון. אולם, סגירת מוסדות חינוך תשאיר בבתיהם מאות אלפי ילדים ללא השגחה ואכיפה של ההגבלות. לכן נכון להחזיר את התלמידים למוסדות החינוך תוך שמירה קפדנית על ההגבלות וכך גם תימנע פגיעה קשה נוספת בלימודים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לקראת מבצע ההתחסנות: התשובות לכל השאלות על החיסון נגד קורונה

טרגדיה בצפון: סב שנסע לאחור דרס למוות את נכדו בן השנה וחצי

משימה בלתי אפשרית? מכבי תל אביב מתארחת בברצלונה

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 2,809 ישראלים חיוביים לקורונה, זאת, לאחר שבוצעו קרוב ל-80 אלף בדיקות, ו-3.6 מהן חזרו חיוביות. עוד עולה מהנתונים כי 419 מהחולים במצב קשה, הנתון הגבוה ביותר מאז תום הסגר השני, מהם 105 מונשמים. מניין המתים עלה ל-3,050. יותר מ-22 אלף ישראלים נשאים פעילים. כמעט 2,500 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד.

אמש, ממונה הקורונה, הפרופסור נחמן אש, התייחס בריאיון לחדשות 13 לעלייה בהיקף התחלואה בקורונה וציין כי ישראל מתקדמת לעבר ממוצע של 2,500 נדבקים ביום - התנאי שנקבע להפעלת הגבלות של "ריסון מהודק". לדבריו, מטרת הריסון המהודק היא למנוע סגר יותר קשה.

"נעצור את הפעילות המסחרית, לעומת זאת לא נפגע במערכת החינוך ולא נפעיל את המגבלות של אלף המטרים ונאפשר תנועה חופשית. חנויות הרחוב ייסגרו, אנחנו רוצים להפחית את הפעילות במרחב הציבורי, לכן גם הקניונים ייסגרו".

נחמן אש | צילום: חדשות 13

"זה לא פשוט, וזה ולא קל, אבל רואים את האופק בדמותם של החיסונים ואני מקווה שזה גל המגבלות האחרון שאנחנו חווים", אמר פרופסור אש. "החיסונים יתחילו להשפיע באזור חודש מארס או אפריל ונוכל לפתוח את ענפי המשק בצורה יותר הדרגתית - אני מבין את החששות של הציבור. חיסונים זה תמיד נושא רגיש, בייחוד שמדובר במחלה חדשה, אבל אני בטוח בחיסונים באיכות, בתועלת וביעילות שלהם".

מוקדם יותר משרד הבריאות חשף לבקשת חדשות 13 את פילוח נתוני התמונה ממחלת הקורונה. על פי הנתונים, 32% מהמתים, שהם 983 מתוך 3,305 מקרי המוות באוכלוסיה הכללית - הם דיירי בתי אבות, וכ-80% ממקרי המוות בקבוצת האוכלוסיה שמעל גיל 70. 1% בלבד מהמתים בני 39-0 ו-1% נוסף בני 49-40, וכ-18% בני 69-50. עוד עולה מהנתונים כי מספר מקרי המוות בירושלים הוא הגבוה ביותר, שם מתו מסיבוכי המחלה 363 בני אדם. לאחר מכן תל אביב עם 179 מתים ואז בני ברק עם 176.