בעקבות פרסום חדשות 13: הדיקן שהטריד לא ישוב ללמד

על אף שהורשע, פרופ' דיוויד ניומן יחזור לפקולטה למדעי הרוח והחברה באוניברסיטת בן גוריון. נשיא המוסד האקדמי הודיע כי לא יעביר שיעורים לסטודנטים – אלא יתמקד במחקר בלבד

זמן צפייה: 01:20

פרופסור דיוויד ניומן, דיקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה באוניברסיטת בן גוריון, שהורשע בהטרדה מינית, לא ישוב ללמד באוניברסיטה – אלא יתמקד במחקר בלבד. זאת בעקבות פרסום חדשות 13. נשיא האוניברסיטה, דניאל חיימוביץ', התייחס לעניין באירוע "שבת תרבות" שהתקיים היום (שבת) בבאר שבע. "הסטודנטית החליטה לתבוע אותו בבית הדין של האוניברסיטה. היא סמכה על האוניברסיטה, והיא הרשיעה דיקן מכהן", אמר. "זה מראה על חוזק של המערכת".

"עכשיו אחרי שלוש שנים זאת זכותו החוקית לשוב לעבודה. אני לא יכול למנוע את זה, יש לו זכויות", המשיך חיימוביץ'. "הוא לא ילמד קורסים כדי שלא יהיה מצב של מרות, הוא יעשה פעילות אקדמית ענפה אחרת".

בשבוע שעבר, כאמור, פורסם בחדשות 13 כי פרופסור ניומן, לשעבר ראש הפקולטה למדעי הרוח והחברה באוניברסיטת בן גוריון, שהורשע לפני שלוש שנים בהטרדה מינית של סטודנטית שהייתה כפופה לו ויצא לחופשה ממנה לא חזר - יחזור ללמד בשנה הבאה.

עוד בחדשות 13:

לאחר שלוש שנים: הדיקן שהורשע בהטרדה מינית יחזור ללמד

הפולשות המעופפות: הציפורים שמטילות אימה על הטבע הישראלי

צה"ל: זוהו שני שיגורים מסוריה לעבר החרמון – אין נפגעים

פרופסור דיוויד ניומן, לשעבר ראש הפקולטה למדעי הרוח והחברה באוניברסיטת בן גוריון
פרופסור דיוויד ניומן, לשעבר ראש הפקולטה למדעי הרוח והחברה באוניברסיטת בן גוריון | צילום: החדשות 13

ניומן הוא ככל הנראה איש האקדמיה הבכיר ביותר שהורשע בהטרדה מינית. הסטודנטית, דוקטורנטית בפקולטה שבראשה עמד, טענה בתלונה שהגישה בזמנו שבין היתר הציע לה הצעות בעלות אופי מיני ונגע בה בניגוד לרצונה. היא ביקשה שוב ושוב שיפסיק - עד שעזבה את הפקולטה.

ניומן הכחיש את התלונה ואיים לתבוע את הסטודנטית בגין לשון הרע. אולם, בית הדין הרשיע אותו בהטרדה מינית, ונזף בו. העונש גרר בזמנו מחאה של סטודנטיות וסטודנטים, שטענו כי מדובר בפסק דין קל מדי. ניומן יצא לשנת שבתון, שנמשכת כבר שלוש שנים. לפני כמה ימים, גילו סטודנטיות באוניברסיטה שבשנה הבאה ניומן יחזור ללמד, במשרה מלאה. כעת, הן מתכננות מחאה נגד האוניברסיטה.