"הורגים אותנו": אלפי משפחות ממתינות לדיור ציבורי - ובתי עמידר נאטמו

למרות שיש זכאים שמחכים שנים ברשימות המתנה לדיור ראוי, עשרות בתי קרקע בבאר שבע שנמצאים באחזקת החברה הלאומית לשיכון עומדים חסרי שימוש - והדלתות אטומות בבטון. מנכ"ל פורום הדיור הציבורי: "יכלו לאכלס פה עשרות משפחות ולא עושים את זה, התקציבים קיימים ולא קורה כלום"

זמן צפייה: 15:25

לא פחות משלושים אלף ישראלים ממתינים בימים אלה לקורת גג במסגרת הדיור הציבורי. חלק גדול מהם הצטרף לרשימה בשנים האחרונות, בזמן שמחירי הנדל"ן ממריאים ונוסקים - ומשאירים מאחור עוד ועוד ישראלים שחולמים על בית.

רובם המוחלט משפחות מרובות ילדים, או חד הוריות, או עולים חדשים, ובאופן כללי - אנשים מוחלשים ממעמד סוציואקונומי נמוך, שהסיכוי שלהם לרכוש דירה בישראל של 2022 שואף לאפס. אנשים שדירה יכולה לשנות את חייהם, לשלוח אותם לכיוון אחר, למעלה.

גילוי נאות, או סתם וידוי אישי. גם אני, מיה, גדלתי בדירת עמידר. דירה של ששים מטר רבוע שהוריי, שעלו ארצה ממרוקו ומלוב, קיבלו בשכר דירה מופחת. במהלך השנים הם חסכו לירה ללירה, והדירה הזו היתה לנכס הראשון שלהם.

לפעמים אני תוהה מה היה עולה בגורלנו אם לא הנכס הזה. בעיקר כשאני פוגשת זכאים לדיור ציבורי, שנחנקים שנים בדירות צפופות, עם הילדים, בזמן שבתים שלמים עומדים ריקים ואטומים. אלפי דירות חסרות היום במערך הדיור הציבורי, ולמרות זאת - כאלף דירות, שכבר קיימות, עומדות ריקות. עשרות מהן, למשל, רק בעיר באר שבע, שבה לא פחות מ-237 משפחות שממתינות להן.

דודו, אשתו וחמשת ילדיהם גרים בדירת שני חדרים של עמידר, וממתינים לדירה מותאמת כבר שש שנים. "אנחנו משפחה שעומדת כבר בתור", אומר דודו, "לא ביקשתי שימציאו לי מה שאין, והם מעדיפים לסגור". על אבסורד הדיור הציבורי - בכתבה ששודרה הערב (רביעי) במהדורה המרכזית.