בתי הבושת בת"א מפונים לטובת דירות יוקרה – הנשים נזרקות לרחוב

עובדות הזנות מגורשות מהדירות שבהן פועלות בדרום העיר, אך אף אחד לא מספק להן סיוע או פתרון תעסוקתי. "יש לי חובות לשוק האפור, איימו שיהרגו אותי אם לא אחזיר" • תל אביב בקריז – חלק 3

זמן צפייה: 10:19

תל אביב בקריז: השינויים המתחוללים בשכונות דרום תל אביב מסייעים לרוכשי הדירות החדשות, אך דוחקים החוצה את האוכלוסיות החלשות ביותר בעיר. בשבועות האחרונים נשים שעוסקות בזנות בדירות ברחוב ארלינגר שבדרום העיר נזרקות לרחוב. השוטרים מגיעים למקום בכוחות מתוגברים, הנשים מוצאות מהדירה וזאת ננעלת בפניהן. אך אף אחד במשטרה או בעירייה לא מספק להן פיתרון חלופי או סיוע.

באחת מהשיחות בין עובדת זנות למשטרה, נשמע השוטר מודה כי המהלך לא נותן מענה מעמיק, אלא מעביר את בתי הבושת מרחוב לרחוב. "עכשיו אני אומר לכם, לא יעבדו פה. אתם רוצים – תלכו למקום אחר. הרחוב הזה נקי מבתי בושת, אני אשים פה ניידת ותהיה פה ניידת כל הזמן", מאיים השוטר בשיחה. "אני אפריע לכולן. יש מצלמות של העירייה שמסתכלות עליכן, מי נכנס ומי יוצא. תיקחו את הדברים שלכן ותחפשו רחוב אחר. יש שלושה-ארבעה רחובות, תלכו לשם. הרחוב הזה יהיה נקי".

עוד בחדשות 13:

"כל אחד יכול לעשות שינוי": מי דואג לדרי הרחוב בדרום ת"א?

ת"א בקריז: כך הפכו הנרקומנים את דרום העיר לתחנת סמים גדולה

טרגדיה בדרום ת"א: גבר ואישה נלכדו במעלית שהוצפה וטבעו למוות

אישה עובדת זנות בדרום תל אביב
אישה עובדת זנות בדרום תל אביב | צילום: חדשות 13

"לא הביאו לנו עובדים סוציאליים, הגיע כוח של 20 איש – סוגר, שם מנעול ונועל", סיפרה אחת הנשים שגורשו מדירות בדרום העיר. "אני לא אמרתי שאני לא אצא, אני אצא לפי חוק אבל תביא לי משהו, שאני אצא לדירת חירום".

אניה, אם לילדים  שננעלה מחוץ לדירתה, הצליחה לפרוץ את המנעול בעזרת פינצטה. "ישנתי בדיוק וזרקו אותי מהמיטה", היא משחזרת. "אני לא יודעת מה יהיה אם אני לא אעבוד כאן. יש לי חובות לשוק האפור, ואיימו שיהרגו אותי אם לא אחזיר".