ארגון הגנים הפרטיים הנחה את הגננות לא לפדות את תשלומי אפריל

ברקע המגבלות שהטיל משרד הבריאות, הורה הארגון, שחברים בו כ-1,000 גנים ברחבי הארץ, שלא לגבות מההורים כסף עבור החודש הבא. "המצוקות של כל צד כבדות – אך יש לספק רגיעה לפחות בחזית זו"

זמן צפייה: 05:18

מגפת הקורונה: ארגון הגנים הפרטיים הנחה היום (שישי) את הגננות ב-1,000 הגנים החברים בו שלא לפדות את תשלומי ההורים לחודש אפריל. זאת, ברקע המגבלות שהטיל משרד הבריאות, שמונעות מהגנים לפעול.

"לאחר אינספור דיונים ופניות נרחבות לגורמים בממשלה, עד לנקודה זו, לא הצלחנו לקבל מענה באשר לסיוע כלשהו מהמדינה", כתב הארגון לגננות. "אנו ממשיכים לפעול במרץ ולא מוותרים. נמשיך להילחם מול המדינה על מנת שתסייע לנו כלכלית להתמודד עם אובדן ההכנסות ובעיקר עם תשלומי שכר הדירה, הארנונה והוצאות נוספות".

"במקביל לזאת ומבלי לגרוע במאמצים אלו, התנהלו שיחות ודיונים רבים, בין ראשי הארגונים ועם מדגם של גננות ומנהלי גנים. גם כאן, רבות הדעות, וכבדות המצוקות של כל צד", כתבה המנכ"לית ד"ר שולמית ביסמנובסקי. "רובנו מסכים שלא נכון יהיה לגבות את חודש אפריל מההורים למרות שעדיין לא הובהר כיצד נפוצה על כך. אי לכך, נכון לרגע זה אנו מוצאים לנכון כי יש להודיע להורים בהקדם על אי פדיון תשלום אפריל, ולספק רגיעה לפחות בחזית זו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מגפת הקורונה: מספר הנדבקים בישראל עלה ל-705 – עשרה במצב קשה

בנט: "ביום ראשון משרד הבריאות יערוך 3,000 בדיקות קורונה"

נתניהו: "נאשר תקנות שעת חירום להגבלת התנועה"

גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה | צילום: fotolia

מוקדם יותר השבוע, שיגרה קואליציית הגנים הפרטיים, שמונה כ-2,500 גנים, מכתב לשר האוצר ובו דרישה לסיוע של 50 אלף שקלים, על מנת לאפשר לגננות לשאת בהוצאות ולא לגבות תשלומים מההורים. מהאוצר לא התקבלה תגובה ובארגון הגנים הפרטיים החליטו כאמור שלא לגבות תשלומים מההורים חרף העלויות הכבדות.

מנכ"לית הארגון ד"ר שולמית ביסמנובסקי: "זו לא החלטה קלה והיא התקבלה לאחר לילה ארוך של דיונים קדחתניים בין נציגי הגננות וחברות הוועד הארצי. עלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת לשמור על יחסי האמון בין הצוות החינוכי להורי הפעוטות בימים מורכבים אלו וצעד זה משקף זאת. לצד זאת, מחובתנו לוודא שמפעילי הגנים וצוותי החינוך היקרים יפוצו על אבדן ההכנסה לצד המשך ההוצאות הנלוות. זאת על מנת שלילדים של כולנו יהיה לאן לחזור כי לא כל הגנים יוכלו לשרוד את המשבר הזה. באותה הנשימה אני פונה מכאן להורים היקרים. בימים אלו כולנו שמים כתף תחת האלונקה ומצופה ממי שיכול להירתם ולסייע לגננת, לעשות זאת".

בד בבד, ראש הממשלה נתניהו הנחה היום את מנכ"ל משרדו רונן פרץ לבחון באופן מיידי את החזרת הלמידה מרחוק בבתי הספר במסגרות הכיתתיות - כך נמסר מלשכתו.

במקביל, כל תלמידי הישיבה התיכונית "עשה חיל" שבאפרת, וכן אנשי הצוות בה, הוכנסו כולם לבידוד.זאת, לאחר ששלושה מתלמידי בית הספר אובחנו כנשאי קורונה.