משרד החינוך על המנהל מת"א: הוא לא יחזור לבית הספר

לאחר חשיפת פרשת המנהל אודי קליין מבית הספר לאמנויות בת"א, במשטרה פתחו בבדיקה לאחר שלא הוגשה תלונה נגדו. במשרד החינוך יבדקו גם הם את הפרטים וגורמים מסרו לחדשות 13 כי קליין לא יחזור לבית הספר

זמן צפייה: 04:12

במשרד החינוך פתחו היום (שני) בבדיקת פרשה שבמרכזה עומד מנהל בית הספר לאמנויות בתל אביב, אודי קליין, שעל פי הטענות קיים יחסי מין עם תלמיד לשעבר שלו כשהיה בן 17 בלבד. הפרשה נחשפה אמש בחדשות 12 וכעת במשרד החינוך בודקים כיצד יש לפעול בעניין, וגורמים במשרד מסרו לחדשות 13 שהמנהל לא יחזור לבית הספר.

עד כה לא הוגשה תלונה למשטרה על ידי אף אחד מהמעורבים בפרשה, ולכן אין אפשרות לפתוח בחקירה פלילית. עם זאת, נפתחה במשטרה בדיקה כדי להבין אם יש בסיס לעבירה פלילית ואם היו יחסי מרות בין המנהל לנער שאיתו היה בקשר. במשרד החינוך ממתינים לראות מה יעלה בבדיקה ובמקביל פתחו בבדיקה במחלקה המשפטית במשרד, בשיתוף פעולה עם הממונה על המשמעת, אחריה יחליטו כיצד לפעול.

Annotation 2023 10 02 204349
בית הספר לאמנויות בתל אביב | צילום: חדשות 13

קליין עצמו הגיב היום לפרשה בהודעה למורים בבית הספר לאמנויות ובה כתב: "חושב שאתם יודעים שלעולם לא אעשה דבר כדי לפגוע במי מכם או במי מתלמידינו. חושב שאתם יודעים שבית הספר הזה, אותו אני זוכה לנהל זה למעלה משש שנים, הוא הדברה החשוב לי מכל, העשיה המשמעותית מכל עבורי. הפירסומים מהיממה האחרונה יוצרים ספק באמירות אלה, ואני מבקש להבהיר כי הייתי ועודני מחוייב לבית הספר, לרווחתכם ולקידום הערכים עליהם בית הספר מושתת".

"מבקש להבהיר כי גם לאור הדיווחים ביממה האחרונה, לא פעלתי באופן שאינו הולם ולא עשיתי דבר כדי לפגוע באיש. בנסיבות הללו, מצאתי לנכון לצאת לחופשה לפרק זמן מסויים על מנת לאפשר שקט ועבודה סדירה בחזרה מהחופשה. אוהב ומאמין ביכולת של הצוות המופלא הזה להתגבר גם על התקופה הזו".

גורמים במשרד החינוך אומרים שעל אף מה שניתן אולי להבין מהודעתו של קליין, הוא לא צפוי לחזור לעבוד בבית הספר. החשיפה עוררה תחושות מאוד קשות במשרד החינוך ובמנהל החינוך העירוני, במיוחד לאור העובדה שכבר בעבר נחשפו אירועים בעלי אופי דומה.

יותם אוקון, המורה שהורשע באונס תלמידה, בעת הקראת גזר דינו
יותם אוקון, המורה שהורשע באונס תלמידה, בעת הקראת גזר דינו | צילום: פלאש 90

ביוני האחרון גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב שבע שנות מאסר בפועל ועוד עשרה חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים על המורה יותם אוקון מתל אביב, שהורשע בדצמבר 2021 באונס תלמידתו, בת 12. אוקון ישלם למתלוננת פיצוי בסך 200 אלף שקלים. אוקון לימד באותו בית הספר, תחת הנהלתו של קליין, שאף הואשם בעבר שניסה לטייח את הפרשה.

אוקון הורשע בהתאם להודאתו בעבירות של גרם אינוס קטינה ומעשה מגונה בקטינה. במסגרת הסדר טיעון שאליו הגיעו הצדדים, הגישה עו"ד רוזי כבאז מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי) כתב אישום מתוקן שבמסגרתו הודה אוקון בעבירות מין בקטינה.