ניצחון למורים: בית הדין לעבודה דחה את בקשת המדינה לצו מניעה

בקשת השלטון המקומי למנוע את העיצומים במסגרתם לא יתקיימו המסעות לפולין נדחתה. "כאשר מאזנים את כלל השיקולים ומידתיות הצעדים הארגוניים אל מול הפגיעה בתלמידים, בהורים ובמדינה, במקרה זה גוברת הזכות לנקוט צעדים"

משלחת לפולין
משלחת לפולין | צילום: רויטרס

בית הדין לעבודה דחה הערב (שלישי) את בקשת המדינה למתן צו מניעה נגד עיצומי ארגון המורים, במסגרתם לא יתקיימו מסעות בתי הספר לפולין. בהחלטה נכתב: "כאשר אנחנו מאזנים את כלל השיקולים ומידתיות הצעדים הארגוניים אל מול הפגיעה בתלמידים, בהורים ובמדינה, במקרה זה גוברת הזכות לנקוט צעדים".

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד מצר על החלטת בית המשפט שלא לקבל את צו המניעה לעיצומים של ארגון המורים על המסעות לפולין". מנכ"ל המשרד אסף צלאל מסר: "אנו תומכים באופן מלא ושותפים אקטיביים מאוד בהעלאת שכר המורים. עם זאת, לא נכון להכניס למאבק ולפגוע בהנצחת השואה! משרד החינוך השקיע מאמצים רבים ומורכבים להחזרת המסעות ונכון לאפשר לבני הנוער לצאת אליהם. אנו נפעל ככל יכולתינו לממש את המסעות שתוכננו ומקווים שארגון המורים יסיר את ההנחייה בנושא".

מטה משרד החינוך
מטה משרד החינוך

בהודעת משרד החינוך עם הגשת הבקשה נכתב: "הנחיה זו יוצרת פגיעה קשה באלפי תלמידים והורים, וגורמת להם לנזקים כספיים ולנזקים חינוכיים וערכיים. המסעות לפולין הינם ארוע מיוחד ויחודי אשר אינן יכולות לשמש כלי משחק במשא ומתן בין ארגון המורים לאוצר".

הבקשה הגיעה שבוע לאחר הכרזת ארגון המורים על העיצומים, במסגרתם בעקבות אי הסכמות מול משרד האוצר, החליט הארגון לעצור כל פעילות מחוץ לכותלי בתי הספר, כולל טיולים, סיורים, מסיבות סיום, מסעות לפולין - ומפגשי ההכנה למסע. במשרד החינוך טענו כי הביטול, מעבר לפגיעה הערכית והחינוכית בתלמידים, יביא לפגיעה כלכלית בעשרות בתי ספר שבהם כבר ביצעו התקשרויות עם ספקים.

בהודעת הארגון נכתב אז כי משרד האוצר מזלזל בדרישותיהם מפני שמדובר בסוף שנת הלימודים ובתקופת בחינות הבגרות. "הצעותיהם הן בגדר שחיקת שכר המורים ותו לא, ולכך לא נסכים בשום פנים ואופן", נכתב בהודעה.

"לאור זאת אנו  חוזרים ומזכירים שהעיצומים נמשכים. אין לצאת לפעילות מכל סוג שהוא מחוץ לכותלי ביה"ס, גם במהלך יום הלימודים וגם לאחריו, ובכלל זה, הפעם, גם יציאות לפולין והכנה לאותן יציאות. על כולם, כולל המנהלים וההורים, לדעת שאין לתכנן יציאות לפולין כי לא נאפשר אותן. מלבד זאת אין לקיים מסיבות סיום בשום שכבת כיתות".