משרד החינוך הודיע: משלחות התלמידים לפולין יחודשו בקיץ הקרוב

בהמשך להחלטת השר יואב קיש, מהמשרד נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר שהושלם המהלך הפדגוגי לבחינת והתאמת מטרות ותכני המסע, ולאחר שההיתכנות להוצאת מסעות נבדקה ואושרה בתחומי הביטחון וההערכות הלוגיסטית

בני נוער במצעד החיים בפולין
בני נוער במצעד החיים בפולין | צילום: רויטרס

משרד החינוך הודיע הבוקר (שלישי) על חידוש משלחות התלמידים לפולין בקיץ הקרוב, בהמשך להחלטת השר יואב קיש. מהמשרד נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר שהושלם המהלך הפדגוגי לבחינת והתאמת מטרות ותכני המסע, ולאחר שההיתכנות להוצאת מסעות נבדקה ואושרה בתחומי הביטחון וההערכות הלוגיסטית.

יחד עם זאת, במשרד החינוך הודיעו כי המצב הביטחוני ייבדק על בסיס קבוע, וייתכנו שינויים בהתאם להמלצת הגוף האחראי. על מנת לצמצם נזק כלכלי להורים שילדיהם מתוכננים לצאת למשלחות, משרד החינוך ממליץ להורים לדאוג לביטוחי הביטול המתאימים.

עוד נמסר ממשרד החינוך: "לאור החשיבות שהמשרד מייחס לשימור המפעל החשוב להנצחת זיכרון השואה והתקומה, הוא מעודד את בתי הספר שרוצים להוציא מסעות בקיץ להתחיל בהכנת התלמידים ולבנות אותה באופן כזה שההכנה עומדת בפני עצמה גם אם בסופו של דבר לא תתאפשר הנסיעה לפולין. המשרד רואה את הכח בלספר את סיפורהם של שורדות ושורדי השואה שבחרו לחזור ולחיות, בנו את חייהם מחדש ותרמו רבות להקמתה של מדינת ישראל ולרוחה וצביונה של החברה הישראלית".

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

שר החינוך יואב קיש מסר: "המסע לפולין מאפשר לתלמידים להנציח את קורבנות השואה, להיחשף לזוועות שהתרחשו ולהוכיח את הניצחון והתקומה על הניסיון להשמיד את העם היהודי. בייחוד לאחר 7 באוקטובר ישנה חשיבות עליונה ללמידה אודות העם היהודי, קורותיו וחשיבותה של הקמת מדינת ישראל".