תחקיר: המורים שנחקרו בחשד לעבירות מין בקטינים - וחזרו ללמד

שני עובדי ההוראה חזרו ללמד בבתי ספר, למרות שנחקרו באזהרה בעקבות חשד כי הטרידו מינית נערות. כעת, תמלילי חקירתם נחשפים. "הייתי רוצה אותך כתלמידה פרטית, היינו יכולים להתמזמז" • חלק א'

זמן צפייה: 13:47

שני מורים שנחקרו בחשד לעבירות מין בקטינים חזרו ללמד בבתי ספר, לאחר שהתיק נגדם נסגר. תמלילי חקירתם נחשפו הערב (שלישי) בחדשות 13. המקרה הראשון התרחש בשנת 2014. מורה למתמטיקה בתיכון ברמת גן, שכינה את עצמו בצ'אט ברשת "מורה חרמן" שלח תמונת עירום למי שהציגה את עצמה כטל, תלמידת בית ספר, בת 13.

השניים החליפו מספר הודעות, בהן המורה שאל את הילדה "את כוסית?", "יש מצב שאת קצת חרמנית?", "שלחי סרטון שלך ערומה, אני אשלח לך גם" ו"היינו יכולים להתמזמז". בחדר החקירות הוא טען: "בתמונה היא נראית הרבה יותר גדולה. הייתי במצב לא טוב, החמיא לי שהיא מתעניינת בי - זה היה מתוך דיכאון".

התיק נגד המורה נסגר מחוסר ראיות מספיקות. הוא לא הועמד לדין והמשיך לעבוד כמורה למתמטיקה. רק אחרי שהפרשה התפרסמה, הוא פוטר. כעת, במוסד סגור שבמרכז הארץ, פועלת מסגרת חינוך מיוחד לילדים עם בעיות נפשיות, ובמקום המורכב הזה מלמד לא אחר מאותו מורה.

כיתה בבית ספר יסודי
כיתה בבית ספר יסודי | צילום: Shutterstock

במקרה השני החשוד הוא היום עוזר הוראה בבית ספר יסודי בפתח תקווה. גם הוא נחקר בחשד לניסיון ביצוע של עבירת מין בקטינה. עם זאת, הוא התקבל לעבודה בבית הספר בהליך גיוס מזורז, כדי ללמד בקפסולות כמו עוד אלפי עוזרי הוראה אחרים. העסקתו בבית הספר לא נמנעה, בעקבות ההתכתבות שבה התחזה לסוכן דוגמניות וניסה לפתות ילדה בת 13. הוא נלקח לחקירה באזהרה, אך התיק נסגר.

תגובות לכתבה

מטעמם של עורכי הדין אסף דוק ושי קורנבלו, המייצגים את אחד המורים, נמסר: "מרשנו, מורה וותיק ומוערך שרתם את רוב חייו ומרצו לעבודת חינוך והוראה, טען לחפותו לאורך כל הדרך וגרסתו נותרה יציבה וקוהרנטית מתחילתה ועד סופה וזו הסיבה שתיק החקירה נגדו הסתיים בלא כלום ונגנז על ידי פרקליטות המדינה. הטענות שעלו נגדו בתחקיר הן חלק מקמפיין אובססיבי של רדיפה והתנכלות מצד אדם בשם אבי דוביצקי, המכנה עצמו 'צייד הפדופילים', שלא במקרה הינו גם עבריין נמלט לאחר שנס מפני רשויות החוק ונושיו בשלהי 2014 ומאז שינה את שמו לאחר שמצא מקלט במדינת פלורידה שבארה"ב. יש להביע צער על בחירתכם לתת במה לאדם העוסק דרך קבע בבידוי ראיות, התחזות, זיוף מסמכים ועוד מרעין-בישין".

מטעם בית הספר שהעסיק את המורה למתמטיקה נמסר כי "המורה נקלט לעבודה בבית הספר אחרי שהציג מסמך מהמשטרה המאשר כי עברו נקי. עם היוודע החשד לביצוע עבירת מין - הפסקנו את העסקתו".

עוזר ההוראה מסר בתגובה כי "האירוע התרחש לכאורה לפני שבע שנים, בוצעה חקירה במשטרה, והתיק נגדי נסגר".

מטעם עיריית פתח תקווה נמסר כי "העובד נקלט על ידי משרד החינוך לאחר שהציג את האישורים הנדרשים לרבות רישומים פליליים והיעדר תביעות מין. למרות זאת, ראש העירייה הורה על קיום בירור נוסף בנושא".

המשטרה מסרה בתגובה כי "המשטרה מעבירה למשרד החינוך באמצעות ממשק מאובטח מידע גולמי מן המאשם הפלילי והמשטרתי, וכן התרעות לאורך כל שלבי ההליך הפלילי בהיקף ובעילה שלהם משרד החינוך זכאי".

מטעם הפרקליטות נמסר: "התיקים נגד שלושת החשודים נסגרו מחוסר ראיות מספיקות. בעניינו של המורה למתמטיקה, המשטרה העבירה דיווח לנציבות שירות המדינה והוא הושעה מתפקידו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לכתבה כי "קליטתם של העובדים אושרה לאחר שלא התקבל כל מידע מטעם גורמי האכיפה שמונע חוקית את העסקתם".