"מקריבים תלמידים כדי לכסת"ח": ההורים בלחץ לקראת 1 בספטמבר

בעוד כשלושה שבועות ישובו הילדים לבתי הספר, כשהכישלון מהחזרה ללימודים בצל הקורונה עדיין מהדהד. לכן, לכל המעורבים יש תהיות. "חוששים שלילדים לא תהיה אחריות אישית ללמוד מול המסך"

זמן צפייה: 11:33

כשהטראומה מפתיחת מערכת החינוך בצל הקורונה עדיין זכורה היטב, בעוד כשלושה שבועות יחזרו הילדים לבתי הספר ולגנים, וההורים - מודאגים. איך ישמרו על היגיינה בכיתה? האם הלמידה מרחוק תעבוד? איך מבטיחים שבתי ספר שלמים לא יושבתו בגלל חולה בודד?

לקראת 1 בספטמבר הוקם צוות משימה מיוחד, נערכו דיונים, הופקו לקחים ותוכנית חדשה, "לומדים בביטחון", יצאה לדרך בתקציב של יותר מארבעה מיליארד שקלים. בבסיס התוכנית צמצום מספר הילדים בכיתות בשכבות ג' ומעלה ושילוב נרחב של למידה מרחוק בכיתות ה' עד י"ב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגירעון זינק ל-7.2%: כמעט פי 3 מהתקופה המקבילה אשתקד

הכנסת דחתה את הצעת החוק לפסקת ההתגברות; חברי הליכוד נעדרו

בנט במתקפה על הממשלה: "השתגעתם? יש לנו עם שהולך ומת" • צפו

החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון
החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון

"הבן שלי עולה לכיתה ה', אני מאוד חוששת כי אני לא חושבת שתהיה לו מספיק היכולת האישית והאחריות האישית להושיב את עצמו מול המסך וללמוד כמו שהוא היה עושה בכיתה", אמרה אחת האמהות. "הילדים לא יעשו שיעורים ועבודות לבד, בסוף זה נופל עלינו, ההורים".

"התחושה היא שמקריבים את התלמידים כדי לכסת"ח פופוליסטי שאומר: 'הנה, מצאנו איזה משהו שיעשה טוב'. הילדים האלה פשוט משלמים את המחיר", אמרה אמא נוספת. מול מבול של חששות וביקורת מצד ההורים, התלמידים וגם המורים, נראה שיש גם כמה סיבות טובות לאופטימיות: "זה הביא את כל מערכת החינוך לאיזשהו מקום שבלית ברירה הם מחויבים לקפוץ מדרגה בידע, בטכנולוגיה, בגישה וזה הזדמנות שצריך להמשיך ולעלות למעלה".