ארגון המורים מחריף את העיצומים: לא יתקיימו טקסים ומסיבות סיום

הארגון החליט להחריף את העיצומים הקיימים, "לאור התעקשות משרד האוצר שלא לנהל מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי". בעקבות הצעדים החדשים, החל מסיום חופשת הפסח לא יתקיימו פעילויות מחוץ לכותלי בית הספר. שאר העיצומים הקיימים ממשיכים, ביניהם אי-העברת ציונים עבור עבודות ומבחנים. יו"ר ארגון המורים, רן ארז: "אם מישהו באוצר חושב שבאמצעות כיפופי ידיים הם ישברו אותנו - הוא טועה טעות מרה" | פרסום ראשון

שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ'
שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: ארגון המורים הודיע היום (רביעי) כי יחריף את העיצומים, "לאור התעקשות משרד האוצר שלא לנהל משא ומתן עם הארגון לחתימה על הסכם קיבוצי". כחלק מהעיצומים, החל מתום חופשת הפסח לא יבוצעו כל פעילויות מחוץ לכותלי בית הספר גם בשעות הלימודים, ולא יתקיימו מסיבות סיום וטקסים - מלבד טקסי יום הזיכרון ויום השואה, שיתקיימו כרגיל. שאר העיצומים הקיימים ממשיכים, ביניהם אי-העברת ציונים וסיום יום העבודה בתום יום הלימודים - בשעה 15:30.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הטיח במשרד האוצר האשמות קשות, וטען: "האוצר מתנהל בבריונות נגד ציבור המורות והמורים, שנושאים הן בנטל המלחמה והן בהכנת בלמידה בתנאי חירום. זוהי חציית קו אדום. אם מישהו באוצר חושב שבאמצעות כיפופי ידיים הם ישברו אותנו - הוא טועה טעות מרה".

כיתה בבית ספר (אילוסטרציה) שביתה כיתה ריקה שביתות
כיתה בבית ספר (אילוסטרציה) | צילום: פלאש 90

בתגובה לעיצומי ארגון המורים, מועצת התלמידים הארצית השביתה בסוף חודש מרץ יום לימודים בתיכונים, לאחר שמשרד האוצר וארגון המורים לא הגיעו להסכם בנוגע להסכמי השכר והעיצומים. בתוך כך, באוצר מתכננים להחריף את הצעדים נגד ארגון המורים, וחלק מהצעדים שנשקלים הם ניכויי שכר, סירוב לקבל עבודה חלקית ותביעות על נזקים שייגרמו בגין ביטול טיולים שנתיים.

ספיר מוספי, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אמרה כי "זוהי שביתת אזהרה", והוסיפה: "אנו נשבש את סדר היום הציבורי על מנת לשים סוף לדחייה הממושכת של חתימה על ההסכם. כבר שנתיים שהתלמידים לומדים תחת עיצומים, ועכשיו בתקופת מלחמת 'חרבות ברזל' הנוער זקוק למערכת יציבה בה הוא יכול ללמוד כמו שצריך ובה הוא יכול לקבל כלים לאזרחות דרך טיולים ומסעות. אנחנו לא נפסיק לפעול עד שתובטח היציבות, גם לשנים הבאות".

מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר
מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

בהמשך לשביתת מועצת התלמידים הארצית, מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר שיגר מכתב ליו"ר ארגון המורים, רן ארז, בו כתב: " משרד האוצר בראשותי נכון תמיד לנהל משא ומתן ולהגיע להסכמות. הסכמי העבודה הרבים שנחתמו בתקופתי מעידים על כך". כמו כן, הייזלר תקף את יו"ר ארגון המורים, וטען: "עם זאת, למשרד האוצר אין יכולת לנהל משא ומתן עם אדם שחוזר בו מהסכמות, שאומר דבר והיפוכו ומתנהל בצורה חסרת אחריות. ככל שתרצה לשוב למשא ומתן בנפש חפצה על בסיס ההסכמות אליהן הגענו נהיה נכונים לכך. במידה ואין זה המצב - לא תותיר לנו ברירה אלא לנקוט בצעדים נוספים".

עוד כתב מנכ"ל משרד האוצר: "רן, בנימה אישית - לחצנו ידיים כשהגענו להסכמות שמהן היה ברור שאנחנו עוברים לניסוח הסכם מפורט. התכחשותך להסכמות מונעת כל אפשרות לשיח והגעה להסכם. אין כל הצדקה שאלפי בני נוער שכבר נפגעו ממגפת הקורונה ומאירועי 7 באוקטובר ייאלצו להתמודד עם קשיים ואילוצים מיותרים, במיוחד לאחר שהגענו לעקרונות מוסכמים".