"טיול שנתי שחורות": שימוע למורות שלעגו לתלמידות בוואטסאפ

מורות מתיכון דתי בנתיבות תועדו משוחחות בקבוצה בשם "טיול שנתי שחורות", שבה לעגו לתלמידות ממוצא אתיופי. משרד החינוך יזמן אותן לשימוע: "אירוע חמור מאוד, אסור לעבור עליו לסדר היום". קיש: "אין מקום לגזענות, הנושא יטופל בשיא החומרה"

זמן צפייה: 01:58

מורות בתיכון הדתי "המר" בנתיבות יזומנו לשימוע לאחר שתועדו  היום (ראשון) כשהן משוחחות על תלמידות ממוצא אתיופי בקבוצת וואטסאפ שפתחו, שאותה כינו "טיול שנתי שחורות". במהלך נסיעה באוטובוס, בנות שישבו מאחורי המורות תיעדו את הטלפון של אחת מהן ואת השיחה שניהלה עם חברותיה.

אחת התלמידות כתבה: "עצוב לי כבת העדה לראות את הרמה שירדתן אליה היום. במקום שתהיו המורות שלנו ותשמשו לנו דוגמה, עשיתן הבוקר את ההפך מזה. אני רואה את התמונות ולא מאמינה. אני מתביישת שאתן המורות שלנו".

Whatsapp Image 2023 03 12 At 1

אמה של אחת התלמידות אמרה: "אני רוצה להבין איך ייתכן שמורים בבית ספר בשנת 2023 יהיו כל כך גזענים שמלמדים משהו אחד ומתנהגים ממש הפוך. זה מה שדור העתיד שלנו צריך לראות? זה מה שדור העתיד צריך להתמודד איתו? אני בהלם שמדובר במורות שלימדו אותי. הייתי תחת חסותן שנים. אם רק הייתי יודעת שזו ההתנהלות, שזה מה שקורה מתחת לפני השטח, הייתי מנסה לחשוף אותן מזמן. בית הספר קבע שיחה שתתקיים ביום חמישי, שבה ככל הנראה המורות יבקשו סליחה".

ממשרד החינוך נמסר כי "מדובר באירוע חמור מאוד, שאסור לעבור עליו לסדר היום. המורות המעורבות באירוע יזומנו לשימוע בהקדם האפשרי".

שר החינוך יואב קיש מסר: "אין מקום לגזענות ואפליה. הנושא יטופל בשיא החומרה בכל הכלים שעומדים לרשותנו. צר לי על עוגמת הנפש שנגרמה לתלמידות".