נחתם הסכם: הסתיימו עיצומי ארגון המורים העל-יסודיים

לאחר כחודש שבו פעילויות אחר-הצהריים בבתי הספר התבטלו או עברו לשעות הבוקר - על חשבון הלימודים - הגיעו ארגון המורים ומרכז השלטון המקומי להבנות וחתמו על הסכם שישפר את תנאי שכרם והעסקתם של המורים

יו"ר ארגון המורים, יו"ר מרכז השלטון המקומי
יו"ר ארגון המורים, יו"ר מרכז השלטון המקומי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לאחר כחודש של עיצומים בבתי הספר העל-יסודיים, היום (שלישי) חתמו מרכז השלטון המקומי וארגון המורים על הסכם המשפר את תנאי שכרם והעסקתם של המורים, ובכך הביאו לסיום העיצומים. יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר: "אנחנו תומכים במורים, עובדי השלטון המקומי, העוסקים בתפקיד החשוב ביותר – חינוך ילדינו, ונמשיך לפעול לקידום תנאי עבודתם ושכרם".

הצדדים הגיעו להבנות כי יופסקו לאלתר השיבושים בפעילות החוץ-בית-ספרית כולל הטיולים, והמורים יחזרו לפעילות מלאה. זאת לאחר שבחודש האחרון בשל העיצומים מורים לא השתתפו בפעילויות מחוץ לבית הספר, וכתוצאה מכך הועברו הכשרות, פגישות, ואסיפות הורים לשעות הבוקר על חשבון הלימודים.

כיתה בבית ספר תיכון בבית שמש
כיתה בבית ספר תיכון בבית שמש | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הנהגת ההורים הארצית הוציאה מכתב למנכ"לית משרד החינוך וביקשו מהמשרד להתערב, כיוון שהתלמידים נפגעים מכך שמבטלים להם שיעורים וכן מכך שהתבטלו הטיולים השנתיים וכל פעילויות אחר-הצהריים במסגרת בית הספר.

במסגרת ההסכם שנחתם היום, המורים בחטיבות העליונות יזכו לתוספת של 35 מיליון ש"ח בקרן הרווחה שמיועדת לרווחתם ולשיפור תנאי העסקתם. כמו כן, הצדדים סיכמו על שקט תעשייתי עד - 25 במרץ 2023, ובמקביל ייכנסו למו"מ אינטנסיבי לצורך גיבוש הסכם קיבוצי חדש שישפר את תנאי העסקתם ושכרם של מורי העל ייסודי.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר בתגובה לחתימת ההסכם: "בחודשים האחרונים, הובלנו מהלך להסדרת תנאי עבודתם ושכרם של מורי התיכונים, והגענו לעקרונות מוסכמים על כל הצדדים. היום, נחתם הסכם בין השלטון המקומי, ארגון המורים ומשרד האוצר שמסדיר את התוספות התקציביות. אנחנו תומכים במורים, עובדי השלטון המקומי, העוסקים בתפקיד החשוב ביותר – חינוך ילדינו, ונמשיך לפעול לקידום תנאי עבודתם ושכרם".

תלמידים בבית ספר תיכון
תלמידים בבית ספר (ארכיון) | צילום: חדשות 13

ביבס הוסיף: "אני רוצה להודות לכל השותפים לתהליך, לארגון המורים העל יסודיים והעומד בראשו רן ארז, לארגון ההורים הארצי, וליו"ר מירום שיף, למשרד האוצר שבתקופה לא פשוטה זו השכיל להבין את החשיבות של מציאת פתרון ומתן מענה למורים בחטיבות העליונות. אני מודה לכל הצדדים על האמונה בהון האנושי במערכת החינוך, על התמיכה והדרך המשותפת.

מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אמרה: "אני מבקש להודות לכל השותפים הנוגעים בדבר, למרכז השלטון המקומי, לארגון המורים העל יסודי, למשרד האוצר ולעמיתי בהנהגת ההורים הארצית, על החתימה על הסכם חשוב זה שמיטיב עם המורים ויביא לשגרת לימודים לילדינו".

לפני כחודש הודיע רן ארז, יו"ר ארגון המורים, על עיצומים בבתי הספר העל-יסודיים, על רקע הקיפאון בשיחות מול האוצר על הסכם קיבוצי ותנאי העבודה. בהודעה שהוציא ארז נכתב: "החל מיום 25 באוקטובר 2022 - מורי החינוך העל יסודי המלמדים מכיתה י' ועד לכיתה יב' לא יבצעו כל פעילות או עבודה מתום יום הלימודים (תום השעה השמינית) ובכלל זה לא ישתתפו בכנסים/ישיבות/טיולים/פעילות בית ספרית או חוץ בית ספרית מחוץ ליום הלימודים הרגיל/השתלמויות עם מפמר"ים ועוד. כרגיל, תכונן ועדת חריגים אשר תעסוק לגופו של עניין בכל פניה מכל בית ספר".